صفحه اصلی / اسلایدر / معادل ۲۵ درصد خودرو‌های تولیدی کشور باید اسقاط شود
معادل ۲۵ درصد خودرو‌های تولیدی کشور باید اسقاط شود

معادل ۲۵ درصد خودرو‌های تولیدی کشور باید اسقاط شود

کسب و کار نیوز- شريف گفت: ۳۵ درصد ناوگان حمل ونقل کشور فرسوده است و طبق قانون باید معادل ۲۵ درصد خودرو‌های تولیدی کشور اسقاط شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، مشهدی شریف گفت: د ر حال حاضر آمارهای متفاوتی از خودروهای فرسوده در کشور است ولی به طور تقریبی ۵ میلیون خودرو فرسوده در کشور وجود دارد که با احتساب موتور سیکلت فرسوده می توان گفت که ۳۵ درصد ناوگان حمل ونقل کشور فرسوده است.

او گفت: هریک از خودروهای فرسوده ۱۳ دهم لیتر درصد مصرف بنزین بیشتر نسبت به یک خودرو غیرفرسوده دارند بنابراین باتوجه به قیمت بنزین براساس فوب خلیج فارس (۷۰ سنت) و با محاسبه قیمت هر لیتر بنزین آزاد (۳۰۰۰ هزار تومان)، برای پنج میلیون خودرو فرسوده در کشور، روزانه قریب به ۱۳۰ هزار تومان بنزین بیهوده در کشور سوخت می‌شود.

مشهدی شریف گفت: این در حالیست که یک خودرو فرسوده مصرف سوخت بیش از حدی نسبت به خودروهای دیگر دارند و مصرف بنزین کشور طبق استاندارد توسط خودروهای فرسوده در حال سوختن است.

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط خودرو گفت: متاسفانه ۲ میلیون دلار خودروهای فرسوده به کشور خسارات وارد می کنند و همچنین نیمی از آلودگی هوا و تصادفات جاده ای مختص به این خودرو ها است. مصرف بنزین یک دستگاه خودروی نو ۴.۱۲ لیتر کمتر از یک خودروی فرسوده است. طبق قانون باید معادل ۲۵ درصد خودروهای تولیدی کشور اسقاط شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.