صفحه اصلی / اسلایدر / ۱۵ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن تامین شد
۱۵ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن تامین شد

۱۵ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن تامین شد

کسب و کار نیوز- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برای نهضت ملی مسکن شهرهای جدید ۲۰ هزار هکتار زمین نیاز است، گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار زمین تامین شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا جعفری یادآور شد: تاکنون برای ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن  شهرهای جدید تعریف پروژه شده که در دستور کار و اقدام است. شرکت عمران با توجه به آورده متقاضیان باید برای ۳۰ هزار متقاضی جدی،  معادل ۳۰ هزار واحد پروژه تعریف پروژه کرده است.

وی با بیان این‌که ۳۰ هزار واحد جدید در مناطقی از شهرهای جدید اعلام نیاز شده که کسری زمین وجود دارد و شامل شهرهای اصلی است، افزود: با هماهنگی انجام شده و با بهره‌مندی از ظرفیت هایی که در موضوع شناسایی زمین و اخذ مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری، الحاقی و تغییر کاربری و ایجاد شهرک های جدید داریم تلاش می‌کنیم تا پایان سال کسری زمین در شهرهای اصلی تعیین تکلیف شود. وی ادامه داد: همچنین در تلاشیم تا در ۶ شهر اصلی  هشتگرد، پرند، صدرا، بهارستان، سهند، گلبهار اراضی موردنیاز با توجه به نیاز متقاضیان برای مسکن تامین شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران بیان کرد:‌با توجه به سیاست واگذاری زمین برای احداث واحد یک طبقه حیاط‌دار تدریجی و معیشت محور، در بسیاری از شهرهایی که زمین موجود است این فرصت وجود دارد تا بتوانیم تحویل زمین خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار را در برنامه قرار بدهیم.

جعفری اضافه کرد: در ۲۷ نقطه نوار ساحلی ۱۰ هزار هکتار از اراضی بالقوه شناسایی شده که به زودی بالفعل خواهند شد. در مجموع برای اجرا طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۰ هزار هکتار در حوزه شهرهای جدید نیاز است که در زمان حاضر ۱۵ هزار هکتار تعیین تکلیف و تامین شده است.

همچنین مطالعه کنید:

سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تأمین برق شهر تهران/ تهران خاموشی نخواهد داشت

به گزارش کسب و کار نیوز، “کامبیز ناظریان” هم‌زمان با برگزاری ششمین نشست بزرگ فصلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.