صفحه اصلی / اصناف / پیگیری تخصیص منابع درآمدی برای تشکل‌های صنفی در برنامه هفتم توسعه
پیگیری تخصیص منابع درآمدی برای تشکل‌های صنفی در برنامه هفتم توسعه

پیگیری تخصیص منابع درآمدی برای تشکل‌های صنفی در برنامه هفتم توسعه

کسب و کار نیوز- طاهرمحمدی از پیگیری تخصیص منابع درآمدی برای تشکل‌های صنفی در برنامه هفتم توسعه توسط اتاق اصناف ایران خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین طاهرمحمدی پنج شنبه ۲۲تیر در همایش هئیت رئیسه اتاق اصناف ایران و هئیت رئیسه اتاق اصناف استان کرمان و شهرستان‌های استان با مجمع نمایندگان استان در هتل پارس کرمان حضور یافت.
وی با اشاره به اینکه اصناف در یک کلام جهادگران عرصه اقتصاد هستند، اظهار کرد: اصناف همیشه یار و یاور نظام بوده‌اند و خواهند بود و کسبه سنتی شرکای نظام هستند.
طاهرمحمدی با اشاره به اینکه اصناف ولایتمدار هستند، گفت: مقام معظم رهبری در هر شرایطی اراده کنند، اصناف سربازان خط اول چه در عملیات و جنگ و چه در حوزه اقتصاد خواهند بود و این مسائل ثابت شده است و افراد فکر نکنند کسی در یک اداره نشسته و با اصناف بد برخورد می‌کند ما این را به حساب نظام می‌گذاریم.
رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اصناف فدایی انقلاب و نظام هستند، زیرا خودشان در تشکیل این نظام اسلامی نقش داشته‌اند.
وی گفت: ما در قانون برنامه هفتم چند موضوع را پیگیری می‌کنیم، از جمله اینکه با توجه به شرایط سخت اقتصادی برای تشکل های صنفی – همچون اتاق های بازرگانی و تعاون- منابع درآمدی در نظر گرفته شود.
طاهرمحمدی ادامه داد: همچنین لازم است در برنامه هفتم توسعه، برای اصناف در زمینه شکایات، هزینه متعارفی در نظر گرفته شود.
وی ابراز کرد: پیشکسوتان بازار، بازوی نظام هستند و خط ولایت برای آنها خط قرمز است و اگر تبصره تصویب شود که تنها یک دوره در انتخابات اتاق اصناف می‌توانید شرکت کنید باز هم دست از نظام بر نمی‌داریم. شهدای اصناف و مدافعین حرم یکی از نمونه وفاداری این قشر است اما از مجلس انقلابی درخواست داریم یک اقدام انقلابی انجام دهد و در برنامه هفتم حق پیشکسوتان را احیا کند.
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در برنامه ششم توسعه، به طور کلی صنوف گردشگری از ذیل قانون نظام صنفی حذف کردند. اما پیگیر آن هستیم که این اتفاق در قانون هفتم تکرار نشود. چراکه در اجرا شاهد هستیم یک مغازه پروانه خود را از گردشگری گرفته است و با چند قدم فاصله، مغازه مشابهی از اتحادیه، پروانه کسب گرفته است. این دوگانگی منجر به دشواری در نظارت و ارائه خدمات شده است. قانون در تعریف گردشگری، گردشگر را احصا کرده است و ارکان “بیش از ۲۴ ساعت”، “نه برای کار” و “به قصد مسافرت” را ذکر کرده است اما در آیین نامه دامنه این تعریف وسعت یافته و مشمول خروج از صلاحیت شده است.
وی گفت: در هفته صنوف مختلف به ما پیشنهاد ایجاد اتحادیه‌های کشوری را می‌دهند اما تا زمانی که ضرورت آن اثبات نشود، این چنین پیشنهاداتی را نمی توان اجرا کرد.
طاهرمحمدی خطاب به نمایندگان استان کرمان، بیان کرد: برای حمایت از واحد‌های تولیدی، نیاز نیست وام و تسهیلات اختصاص داده شود اما نیاز است تا در قانون‌گذاری واحد‌های تولیدی را مستثنی کنید. به عنوان مثال برخی دانش‌بنیان‌ها از مالیات معاف هستند. مجلس برای واحد‌های تولیدی نیز شاخصی بگذارید که به نسبت تجهیزات و توان خروجی از مالیات، بیمه، آب، برق و… معاف شوند.
وی گفت: تبصره ۷ ماده ۷۲ که درآمدهای حاصل از جرائم صنفی را تسهیم کرده است، مقدار اندکی از آن به اتاق اصناف ایران پرداخت شده است که طبق فرمولی بین اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها تقسیم شده است. اما این مقدار بسیار کمتر از مقداری است که پیش‌بینی می‌شود. بنابراین مجددا و تاکیدا از نمایندگان مجلس پیگیر این موضوع خواهیم بود.
طاهرمحمدی در پاسخ به انتقادی مبنی بر عدم تخصیص سوخت نانوایی‌‌ها در سامانه جدید گفت: با ارائه گزارشی مکتوب از سوی مطلعین به اتاق اصناف ایران به فوریت پیگیری می‌کنیم.
رئیس اتاق اصناف ایران از انتصاب محسن ربیعی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان کرمان به عنوان رئیس کارگروه پیگیری اصلاح قانون نظام صنفی خبر داد.

همچنین مطالعه کنید:

خرید گوشت مرغ بدون هیچ محدودیتی ادامه دارد/ تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغداران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسین شیرزاد افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.