صفحه اصلی / اسلایدر / پیشنهاد کاهش زمان ممنوعیت واردات برنج/ برنجی روی دست کشاورزان نمانده است
پیشنهاد کاهش زمان ممنوعیت واردات برنج/ برنجی روی دست کشاورزان نمانده است

پیشنهاد کاهش زمان ممنوعیت واردات برنج/ برنجی روی دست کشاورزان نمانده است

کسب و کار نیوز- دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج گفت: ممنوعیت واردات برنج هر سال اعمال می‌شود، ولی برای امسال پیشنهاد کردیم که مدت زمان آن کاهش یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مسیح کشاورز با بیان اینکه بر اساس مقررات وضع شده در کتاب مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ممنوعیت واردات برنج هر سال از ابتدای مرداد به مدت ۴ ماه برقرار می‌شود، گفت: امسال نیز این ممنوعیت واردات برقرار خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد تغییراتی مبنی بر حذف، کاهش یا افزایش دوره ممنوعیت صورت گیرد بایستی توسط وزارت جهادکشاورزی و ستاد تنظیم بازار اعمال شود که تاکنون تغییری ایجاد نشده است. دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان برنج یاد آور شد: سال ۱۴۰۰ به میزان کافی برنج وارد کشور نشد زیرا ممنوعیت اعمال شد و تولید برنج داخلی نیز کم بود. همین موضوع باعث افزایش قیمت برنج شد. ولی سال ۱۴۰۱ علی رغم تولید خوبی که در کشور داشتیم و واردات نیز به میزان کافی انجام شده بود این ممنوعیت برداشته شد که رکود برنج ایرانی و خارجی را به دنبال داشت.

وی تصریح کرد:به وزارت جهادکشاورزی و کمیسیون کشاورزی مجلس پیشنهاد کردیم که دوره ممنوعیت واردات را کاهش دهد تا بتوانیم برنج مورد نیاز کشور را تامین و از تنش در بازار نیز جلوگیری کنیم.

کشاورز همچنین عنوان کرد: اینکه گفته می‌شود برنج سال گذشته هنوز روی دست کشاورزان مانده درست نیست. محصول روی دست واسطه‌گران مانده است. کسانی که برنج را احتکار کردند و قصد داشتند با قیمت‌های بالا بفروشند ولی به دلیل کاهش تقاضا موفق به این کار نشدند، برنج‌هایشان در انبارها مانده است.

همچنین مطالعه کنید:

ایران دهمین تولیدکننده بزرگ مواد معدنی دنیا است

به گزارش کسب و کار نیوز ، صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق ایران در نشست نمایشگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.