صفحه اصلی / اسلایدر / صدور بیش از نیم میلیون مجوز از درگاه ملی مجوزهای کشور
صدور بیش از نیم میلیون مجوز از درگاه ملی مجوزهای کشور

صدور بیش از نیم میلیون مجوز از درگاه ملی مجوزهای کشور

کسب و کار نیوز- از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از نیم میلیون عنوان مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها به صورت الکترونیک صادر شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ تعداد ۵۰۲ هزار عنوان مجوز از طریق درگاه ملی مجوزها به صورت الکترونیک صادر شده است. بیش از یک میلیون درخواست مجوز نیز در این بازه زمانی در درگاه ملی مجوزها ثبت شده است. همچنین تعداد ۱۷۳ هزار درخواست مجوز در دست بررسی است.

درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، بستری اینترنتی تحت مدیریت دبیرخانه «هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار» است؛ شفاف سازی شرایط، مدارک، زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز همه کسب و کارها، معرفی مرجع اصلی صادرکننده مجوز هر کسب و کار، سهل کردن شرایط، مدارک و زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز همه کسب و کارها، ثبت نام از متقاضیان دریافت مجوز، راهنمایی و هدایت وی به درگاه تخصصی صادرکننده مجوز، پشتیبانی و پیگیری دریافت مجوز موردنظر متقاضی در زمان اعلام شده و پیگیری قضائی در صورت عدم صدور مجوز بدون دلیل موجه از کارکردهای این درگاه است.

این درگاه بر اساس ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب ۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن طراحی و راه اندازی شده و مرجع رسمی مجوزهای کسب و کار کشور محسوب می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.