صفحه اصلی / اسلایدر / واردات برنج به ۳۰۰ هزارتن رسید
واردات برنج به ۳۰۰ هزارتن رسید

واردات برنج به ۳۰۰ هزارتن رسید

کسب و کار نیوز- دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ هزارتن برنج وارد کشور شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، مسیح کشاورز دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: بنابر قانون از اول مرداد همزمان با برداشت برنج داخل به مدت ۴ ماه، ثبت سفارش و واردات برنج ممنوع است و هرگونه لغو یا کاهش واردات برعهده تنظیم بازار کشور است. به گفته او، امسال اعلام کرده ایم که با توجه به شرایط اقتصادی و کاهش تولید، اعمال ممنوعیت واردات موجب شده اتفاق ۱۴۰۰ مجدد تکرار شود به طوری که با کمبود و گرانی برنج خارجی و به طبع برنج ایرانی در بازار روبه رو شویم.

کشاورز درباره آخرین وضعیت واردات برنج گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۳۰۰ هزارتن برنج وارد کشور شده که ۴۰ هزارتن توسط بخش دولتی و مابقی خصوصی بوده است. دبیر انجمن واردکنندگان برنج ادامه داد: با توجه به آن که برنج های وارداتی مصرف شدند و منابعی برای طول دوره ممنوعیت نداریم، همچنین تمامی دست اندرکاران برنج ایرانی تلاش کردند که قیمت برنج ایرانی را به تعادل برسانند؛ بنابراین برقراری ممنوعیت ۴ ماهه واردات آسیب جدی به بازار برنج ایرانی و خارجی می زند به طوری که با گرانی مجدد برنج ایرانی، بازار دچار رکود می شود.

او گفت: با توجه به آسیب ممنوعیت ۴ ماهه واردات، پیشنهاد کاهش ۲ ماهه واردات را داده ایم که اکنون در حال بررسی است، همچنین محموله های واردشده در گمرک که منتظر تخصیص ارز هستند، پس از تخصیص باید ترخیص شوند.

همچنین مطالعه کنید:

شماره ۳۰۲۰ روزنامه کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.