صفحه اصلی / اسلایدر / کمبودی در عرضه گوشت قرمز نداریم
کمبودی در عرضه گوشت قرمز نداریم

کمبودی در عرضه گوشت قرمز نداریم

کسب و کار نیوز- رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به حجم انبوه دام بدون مشتری در دامداری ها و حجم بالای واردات، کمبودی در عرضه گوشت قرمز نداریم.

به گزارش کسب و کار نیوز، منصور پوریان گفت: با توجه به حجم گسترده دام، کمبودی در عرضه نداریم و تنها برخی فعالان بدنبال جوسازی و سوءاستفاده در بازار هستند. به گفته او، بنابر آمار در هر فصلی ۲۰ هزارتن گوشت گوساله و ۵ هزارتن گوشت گوسفندی کسری داریم که در صورت تامین توسط پشتیبانی امور دام، مشکلی در بازار نداریم.

پوریان ادامه داد: صنعت دام نیاز دارد که کسری نیاز کشور از مبادی وارداتی تامین و مازاد بازار صادر شود. رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه کمبودی در عرضه گوشت نداریم، گفت: با توجه به گستردگی عرضه دام و حجم بالای ثبت سفارش‌ها برای واردات انتظار می‌رود که تمهیداتی برای دام مازاد بدون مشتری در دامداری‌ها اتخاذ شود. او قیمت هرکیلو دام سبک را ۱۵۵ تا ۱۶۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: براین اساس قیمت هرکیلو گوشت گوسفندی ۳۵۰ هزارتومان است.

پوریان با بیان اینکه ۲۵۰ تا ۳۰۰ راس دام به بازار نیاز دارد، گفت: با توجه به هزینه بالای نگهداری دام در دامداری‌ها و تعداد زیادی دام آماده کشتار بهترین راهکار برای تنظیم بازار صادرات است تا مشکلی در چرخه تولید ایجاد نشود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.