صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / تدوین ۱۵۰۰ استاندارد شایستگی برای مشاغل دانش بنیان
تدوین ۱۵۰۰ استاندارد شایستگی برای مشاغل دانش بنیان

تدوین ۱۵۰۰ استاندارد شایستگی برای مشاغل دانش بنیان

کسب و کار نیوز- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هزار و ۵۰۰ استاندارد شایستگی برای ۹۰ شغل در حوزه مشاغل نوین و دانش بنیان در دولت سیزدهم تدوین شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، غلامحسین حسینی نیا اظهار داشت: این استانداردها در رشته های مختلف و توسعه فعالیت مشاغل دانش بنیان است. وی افزود: با ورود مشاغل دانش بنیان و نوین، نیاز به ارائه تدوین استاندارهای شایستگی و شغلی و ارائه مهارت های فنی و حرفه ای هستیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نهضت ملی مهارت آموزی گفت: در آینده ای نزدیک با تغییر مشاغل توسط فناوری های و دانش بنیان ها، باید همزمان با نیاز بازار کار، مهارت های فنی و حرفه ای ارائه شود. وی تاکید کرد: سازمان فنی و حرفه ای با توسعه چتر مهارتی در سراسر کشور، به آسیب شناسی مشاغل پرداخته و اقدام به شناسایی بازارهای کار آینده کرده است و در همین راستا استانداردها را تهیه کرده است.

حسینی نیا خاطر نشان کرد: در کنار ۶۵۰ مرکز دولتی فنی و حرفه ای، چهار هزار و ۸۳۸ کارگاه و پنج مرکز سنج و صلاحیت حرفه ای، ۱۶ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه آزاد، سه هزار و ۱۸۱ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی، ۳۶ هزار و ۳۴۲ مرکز محیط کار واقعی و ۳۰۲ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه ها (TMC) خدمات آموزشی ارائه می شود.

وی به مهارت آموزی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: مهارت افزایی دانش آموختگان آموزش عالی در قالب طرح نخلستان و مهارت افزایی دانشجویان نیز در قالب هیبریدی- ترکیبی با هدف ارتقای ظرفیت اشتغال پذیری جوانان ارائه می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: در این طرح ها بیش از پنج میلیون نفر دوره در مدت پنج سال ارائه خواهد شد که نقش مهمی در اشتغال پایدار فارغ التحصیلان و دانشجویان خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

عوارض واردات انواع گوشت اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز، گمرک جمهوری اسلامی ایران جدیدترین فهرست عوارض واردات گوشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.