صفحه اصلی / اسلایدر / نقش پررنگ مشاوران املاک در سوداگری بازار مسکن
نقش پررنگ مشاوران املاک در سوداگری بازار مسکن

نقش پررنگ مشاوران املاک در سوداگری بازار مسکن

کسب و کار نیوز- مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان "با بنگاهی که ملک را احتکار کرده است، نمی‌توان تعزیراتی برخورد کرد" گفت: بنگاه‌های املاک غیرمجاز باید پلمب شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید جواد سادات فیرزنی با بیان این‌که کنترل قیمت مسکن ۲ لایه دارد، اظهار کرد:‌ یک لایه صنفی است که باید با دقت نظر از بنگاه‌ها و مشاورین املاک بازرسی انجام شود و تمام آن‌ها که بدون مجوز درحال فعالیت هستند، پلمب شوند. وی ادامه داد: لایه دوم موضوع امنیتی است؛ مثلاً با بنگاهی که ملک را احتکار کرده است، دیگر نمی‌شود با روش‌های تعزیراتی برخورد کرد بلکه باید با تشکیل شعب ویژه به‌طور خاص و ویژه مورد رسیدگی قرار گیرد و اقدامات خوبی تاکنون در این زمینه انجام شده است.

وی افزود:‌ مهم‌ترین تخلفات احتمالی بنگاه‌های معاملات املاک نداشتن مجوز و  عدم ارائه کد رهگیری است. بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن، بنگاه‌های مشاور املاک و موجران و مالکان مکلف به دریافت کدرهگیری از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات هستند.

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی بنگاه‌های معاملات املاک غیرمجاز را یکی از دلایل افزایش غیرواقعی و سوداگرانه قیمت مسکن دانست و افزود: عزم خود را جزم کرده‌ایم تا با کمک سایر نهادها در شناسایی بنگاه‌های غیرمجاز و ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک مجاز بتوانیم کمکی به بازار اجاره کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، صندوق بین المللی پول در گزارش  منطقه ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.