چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / امسال برق بیشتری به صنایع تحویل داده می‌شود
امسال برق بیشتری به صنایع تحویل داده می‌شود

امسال برق بیشتری به صنایع تحویل داده می‌شود

کسب و کار نیوز- مدیر مرکز بار و انرژی کشور گفت: تلاش شده تا برنامه مدیریت مصرف صنایع در هر منطقه به طور کامل مشابه با سال گذشته و حتی بهتر از آن اجرا شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی درفشیان مدیر مرکز مدیریت بار و انرژی کشور ضمن بیان مطلب فوق گفت: سال گذشته با همه محدودیت‌هایی که در حوزه برق و گاز وجود داشت و ناترازی‌هایی که همچنان پابرجاست، توانستیم ۷ درصد برق بیشتری به نسبت سال ۱۴۰۰ به صنایع تحویل دهیم. در واقع این رشد مصرف در کنار ثبات برنامه مدیریت مصرف نسبت به گذشته، از مدیریت مصرف کمتر صنایع و برق رسانی بیشتر به این بخش حکایت دارد.

درفشیان بیان کرد: از نکات مهم برنامه‌های امسال این است که هر روز و یا ساعتی از شبانه روز که پایداری شبکه برق کشور اجازه دهد، حتما در برنامه مدیریت مصرف گشایشی ایجاد خواهیم کرد. کما اینکه سال گذشته تا پایان تابستان، ۵۸ درصد از برنامه اولیه‌ای که با وزارت صمت تفاهم کردیم اجرا شد و ۴۲ درصد از آن اجرا نشد که به معنای گشایش در برنامه و برق رسانی بیشتر است و امسال نیز این موضوع برقرار خواهد بود.

مدیر مطالعات و پایش سیستم‌های گسترده در خصوص یکی از تفاوت‌های برنامه امسال با سال گذشته اظهار داشت: امسال با توجه به تجربیات ما، شرکت‌های برق منطقه ای، صنایع و وزارت صمت، برنامه ریزی‌های لازم را به صورت بهینه و ۲ تا ۳ ماه زودتر تدوین کردیم. امسال با صنایع مختلف (آلومینیوم، فولاد، سیمان و …) از نزدیک مذاکره کردیم تا با محدودیت‌ها و نیاز‌های آن‌ها بیشتر و بهتر آشنا شویم. با توجه به این داده‌ها همکاران ما از انواع خطوط تولید، تکنولوژی‌های به کار رفته، محصولات و قیود مهم صنایع بانک اطلاعاتی جامع و دقیقی تهیه کردند تا ضریب خطای برنامه را بتوانیم به کم‌ترین میزان ممکن برسانیم.

او افزود: همه این اقدامات منجر شد که برنامه امسال عملیاتی‌تر شود و مصداق آن این است که امسال از ۱۰۰ درصد برنامه مدیریت مصرف، ۸۲ درصد به برنامه‌هایی مربوط می‌شود که صنایع می‌توانند با ظرفیت ۴۰ تا ۸۰ درصد کار کنند. یعنی اگر صنعتی ۱۰۰ مگاوات برق نیاز دارد، ما در بازه پیک روز که بیشترین محدودیت را داریم، ۴۰ تا ۸۰ مگاوات برق تامین خواهیم کرد و در نیمه شب هم از ساعت ۱۲ تا ۸ صبح در مصرف برق محدودیتی وجود ندارد لذا صنایع به هیچ عنوان تعطیل نخواهند شد.

همچنین مطالعه کنید:

علاقه‌مندی آفریقایی‌ها برای توسعه تجارت با ایران/ توسعه بازارهای صادراتی در دولت سیزدهم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی‌آبادی در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.