پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / رفع ایرادات درگاه ملی مجوزها ضروریست/ حذف اتاق های اصناف با محدودیت های سامانه نوین اصناف
رفع ایرادات درگاه ملی مجوزها ضروریست/ حذف اتاق های اصناف با محدودیت های سامانه نوین اصناف

رفع ایرادات درگاه ملی مجوزها ضروریست/ حذف اتاق های اصناف با محدودیت های سامانه نوین اصناف

کسب و کار نیوز- رئیس اتاق اصناف مرکز استان گیلان گفت: سامانه درگاه ملی مجوزها و نوین اصناف نیازمند بازنگری است و اگر این ایرادات مرتفع نشود قطعا اتاق های اصناف و اتحادیه ها با مشکلات عدیده تری روبه رو خواهند شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا تهی دست اظهار کرد: یکی از مشکلات سامانه نوین اصناف محدود کردن منابع مالی اتاق های اصناف و اتحادیه ها می باشد، که قبلا یک واحدصنفی برای آموزش به اتاق اصناف مربوط به شهرستان خودش مراجعه میکرد و آموزش لازم را برای دریافت پروانه کسب می دید اما در سامانه نوین اصناف می توان به صورت آنلاین فیلم آموزش مربوط به استان دیگر را ملاحظه کرد و هزینه آموزش به اتاق اصناف دیگری انتقال داده می‌شود و این مساله ضرر بسیاری را به اتاق های اصناف شهرستان ها وارد می‌کند.
تهی دست افزود: یکی دیگر از معایب سامانه نوین اصناف قطع ارتباط مالکان واحدهای صنفی با اتاق های اصناف و اتحادیه ها است و پل ارتباطی که در گذشته بین اتاق های اصناف و واحدهای صنفی وجود داشت برداشته شده است .
نماینده اتاق اصناف ایران در استان گیلان تاکید کرد: لازم و ضروری است که ایرادات سامانه نوین اصناف هر چه سریعتر مرتفع شود و در بحث آموزش بایستی تیک تایید آموزش برای اتاق های اصناف شهرستان ها نیز فعال شود تا هزینه آموزش بعد از آموزش متقاضی پروانه کسب به حساب اتاق اصناف همان شهر واریز شود و یا برای حفظ پل ارتباطی کلاس های آموزشی به صورت حضوری برگزار گردد.
رئیس اتاق اصناف رشت افزود: در راستای نزدیک بودن به روز ملی اصناف خواستار اصلاح قانون نظام صنفی و رفع محدودیت دو دوره ای انتخابات اصناف و حفظ افراد با تجربه و پیشکسوت اصناف و بازار هستیم.
وی همچنین با اشاره به بحث مالیات اصناف اظهار کرد: بنابر اعلام سازمان امورمالیاتی که امسال ۸۰ درصد اصناف از مالیات معاف می شوند این مساله با واقعیت منافات دارد و آنچه شاهد هستیم افزایش چندین برابری مالیات اصناف است به جهت اینکه سازمان امور مالیاتی علیرغم دریافت اطلاعات فروش واحد صنفی گردش مالی حساب شخصی افراد را نیز مشمول مالیات کرده است که این مساله باعث نارضایتی اصناف شده است و پولی که در حساب شخصی افرد می باشد بعضا برای فروش خانه یا فروش خودرو و دیگر تبادلات مالی بوده و نباید مشمول مالیات شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در اولین ماه از سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، از مجموع صادرات و واردات کشور ۷ میلیارد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.