چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / کاهش ۷۰ درصدی تقاضا برای طلا/ نوسانات بازار طلا کاهشی است
کاهش ۷۰ درصدی تقاضا برای طلا/ نوسانات بازار طلا کاهشی است

کاهش ۷۰ درصدی تقاضا برای طلا/ نوسانات بازار طلا کاهشی است

کسب و کار نیوز- رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران معتقد است: نوسانات بازار طلا کاهشي است، زيرا ۷۰ درصدي تقاضا براي طلا در ماه هاي گذشته کاهش يافته به همين دليل بعيد به نظر مي رسد تغييرات آتي قيمت ها جدي باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه، هفته گذشته قیمت طلا، تحت تاثیر نوسانات انس جهانی و همچنین اصلاح نرخ دلار در داخل کشور، روند کاهشی داشته است، گفت: آخر هفته و همچنین روز گذشته انس جهانی یک رشد جزئی داشته که در مجموع بیش از ۲۰ دلار قیمت آن بالاتر رفته و همین روند در بازار طلای ایران هم باعث شده که هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۵ هزار تومان و هر سکه تمام ۵۰۰ هزار تومان رشد داشته باشد.

وی با بیان اینکه در دو هفته گذشته قیمت طلا تحت تاثیر افت انس جهانی و همچنین نوسان دلار روند کاهشی داشته اما بعید به نظر می رسد این اصلاح همچنان ادامه داشته باشد، افزود: از اوج کاهش، هنوز بازگشت قیمت ها اتفاق نیفتاده است، زیرا بازار همچنان در رکود به سر می برد و تقاضا هم به حداقل رسیده است و این مسئله تغییر قیمت ها را به حداقل رسانده است.

بذرافشان با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته تقاضا برای خرید سکه و طلا در کشور حدود ۷۰ درصد افت داشته است، اظهار کرد: حتی در هفته گذشته هم تعداد فروشنده های طلا افزایش یافته بود، از این رو در موقعیت کنونی با توجه به اینکه تقاضا در بازار نیست، به نظر نمی رسد در هفته جاری نوسان شدید قیمتی داشته باشیم و احتمالا تحت تاثیر انس جهانی و دلار، حدود ۲ تا ۳ درصد نوسان قیمت داشته باشیم. حباب سکه هفته گذشته بیش از ۶ میلیون بوده است.

وی با بیان اینکه مذاکرات برجام مثبت بوده ولی اندکی در بازار طلا تاثیر گذاشته است، اظهار کرد: حالا باید دید که نتیجه مذاکرات به کجا خواهد رسید هرچند به نظر نمی رسد تغییرات بسیار جدی در بازار طلا ایجاد کند.

همچنین مطالعه کنید:

علاقه‌مندی آفریقایی‌ها برای توسعه تجارت با ایران/ توسعه بازارهای صادراتی در دولت سیزدهم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی‌آبادی در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.