صفحه اصلی / اسلایدر / کاهش نرخ دلار روی فروش شرکت‌ها اثر نخواهد داشت/ مانعی برای عرضه خودرو در بورس وجود ندارد
کاهش نرخ دلار روی فروش شرکت‌ها اثر نخواهد داشت/ مانعی برای عرضه خودرو در بورس وجود ندارد

کاهش نرخ دلار روی فروش شرکت‌ها اثر نخواهد داشت/ مانعی برای عرضه خودرو در بورس وجود ندارد

کسب و کار نیوز- رئیس سازمان بورس در جمع سهامداران گفت: اگر یک سوم نقدینگی سال ۹۹ به سمت تولید هدایت می‌شد سودآوری شرکت‌ها رشد چشم‌گیری داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید عشقی در جمع سهامداران و بازدیدکنندگان از پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی گفت: اتفاق‌های گذشته برای سیاست‌گذاران تجربه‌هایی را به همراه داشت و اکنون تصمیماتی که در خصوص صنایع مختلف وضع می‌شود با تامل بیشتری اخذ خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که خوشبختانه در مجلس شورای اسلامی با استفاده از نظرهای کارشناسی، تصمیمات مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: در سال جاری تمرکز بر هدایت به صحیح نقدینگی داریم. اگر در سال ۹۹ حتی یک سوم نقدینگی به درستی به تولید هدایت می‌شد، درامد و سوداوری شرکت‌ها با افزایش چشم‌گیری رو به رو می‌شد اما متاسفانه هدایت به خوبی انجام نشد؛ از این رو از تجربیات گذشته در جهت هدایت منابع به طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها استفاده و توجه بر این اهم، استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان بورس در بین سهامداران ادامه داد: تجربیات سال ۹۹ باعث شد سعی در بهبود زیرساخت‌ها داشته باشیم، درگذشته سهامداران فرآیندهای طولانی را طی می‌کردند و زیرساخت‌ها توسعه چندانی نداشت؛ با تجربیات سال ۹۹ سعی در بهبود زیرساخت‌ها و سامانه‌های معاملات و پس از معاملات داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که مراقبت از نحوه سرمایه‌گذاری و ابزارهای مختلف برای ثبات سرمایه یکی از اولویت‌های سازمان بورس است و استراتژی‌های فعلی به هیچ وجه قابل مقابسه با گذشنه نیست، افزود: همه تلاش ما این است که بازار ثانویه نیز رونق خوبی داشته باشد.

به گفته عشقی، انحراف‌هایی در بحث بازارگردانی ایجاد شده بود که مورد انتظار نبود. صندوق‌ها و بازارگردان با توجه به دستورالعملی که دارند اجازه پنیک بازار را نخواهند داد. بازار به هیچ حمایتی نیاز ندارد. اگر دخالت بیجا در بازار اتفاق نیفتد، بازار مسیر خودش را طی خواهد کرد.

عشقی گفت: بازار از منظر بنیادی هیچ مشکلی ندارد. بازار مسیر خود را طی خواهد کرد. این روزها آمار تولید و فروش یک ماهه و دو ماهه شرکت‌ها با عدد رقم‌های بورس کالا، مطلوب است.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: حتی اگر کاهش نرخ دلار را داشته باشیم، روی فروش شرکت‌ها اثر نخواهد داشت. امیدواریم سودآوری شرکت‌ها مناسب باشد. همه تلاشمان را برای تشکیل و افزایش سرمایه شرکت‌ها خواهیم کرد.

عشقی با اشاره به این‌که هیچ مانعی برای عرضه خودرو در بورس وجود ندارد، گفت: دغدغه ما در حوزه خودرو جلوگیری از زیان تولیدکننده و سهامدار است. عرضه خودرو در بورس کالا به شرکت‌ها بستگی دارد و هیچ مانعی برای عرضه شرکت‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه میزان عرضه آنها تحت تاثیر تصمیمات سابق قرار گرفته است. دغدغه ما در حوزه خودرو ضرر نکردن تولیدکنندگان و رعایت صرفه و صلاح سهام‌داران بوده و هست. این صنایع نباید با تصمیمات غیرکارشناسی زمین بخورند. از هیئت مدیره این شرکت‌ها و مراجع بالاتر می‌خواهیم که این صنایع را در طولانی مدت سرپا نگه‌ دارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.