صفحه اصلی / سرخط خبرها / ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری در تولید
ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری در تولید

علی قنبری، اقتصاددان

ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری در تولید

سرمقاله

تولید و صنعت چرخ اقتصاد کشور را می چرخاند. در صورت بروز هر گونه مشکل و مانع، رشد تولید و رونق صنعت کاهش خواهد یافت و این موضوع به ضرر رشد اقتصادی است. برق و انرژی یکی از مهم ترین و حتی اصلی ترین لازمه چرخش چرخ تولید و صنعت است. در صورت عدم تامین برق صنایع، تولید متوقف می شود و خسارات زیادی به کشور وارد خواهد شد. جبران این خسارات زمان بر است و نمی توان گفت با ادامه فعالی صنایع در کوتاه مدت این خسارات
جبران می شود.
از سوی دیگر رشد تولید با افزایش سرمایه گذاری خارجی و ایرانی صورت می‌گیرد و اعتماد به بخش خصوصی می‌تواند وضع مردم را بهتر کند و تولید را افزایش دهد. در سال جاری اگر این اصلاحات را دولت انجام دهد هم مهار تورم و هم رشد تولید در کنار هم تحقق خواهد یافت.
برای مهار تورم باید سرمایه گذاران داخلی و خارجی را تشویق به سرمایه گذاری در کشور کرد تا تولید نیز رشد داشته باشد. بر اساس اصول علم اقتصاد، مهار تورم با کنترل نقدینگی صورت می‌گیرد و برای رشد تولید نیز باید سرمایه‌گذاری افزایش یابد که لازمه این امر، باز شدن فضای اقتصادی کشور و جلب اعتماد سرمایه گذاران است.
هر چه ارتباط با کشورهای همسایه و دیگر کشورها توسعه یابد، فضای سرمایه گذاری در کشور فراهم و اقتصاد به مردم سپرده شود، تولید رشد و تورم کنترل خواهد شد. با رفع فضای نا امید و بی اعتمادی از اقتصاد، می‌توان اقتصاد کشور را نجات داد و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را امیدوار به سرمایه‌گذاری کرد.

همچنین مطالعه کنید:

۹۱.۳ درصد چک‌ها در اسفندماه وصول شد

به گزارش کسب و کار نیوز، تازه‌ترین آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد در اسفندماه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.