صفحه اصلی / اسلایدر / پیش بینی ایجاد ۶۳ هزار شغل با هوش مصنوعی/ضرورت ورود آموزش های مهارتی در کنار تولید
پیش بینی ایجاد ۶۳ هزار شغل با هوش مصنوعی/ضرورت ورود آموزش های مهارتی در کنار تولید

پیش بینی ایجاد ۶۳ هزار شغل با هوش مصنوعی/ضرورت ورود آموزش های مهارتی در کنار تولید

کسب و کار نیوز- رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اعلام آمادگی این سازمان جهت تربیت نیروی ماهر متناسب با نیاز بازار کار گفت: در ۴ سال آینده ۸۳میلیون شغل در جهان حذف و ۶۳میلیون شغل با تأثیرپذیری از تورم، کندی رشد و هوش مصنوعی ایجاد می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، غلامحسین حسینی نیا, رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با حضور در هفتمین همایش ملی کار بر ضرورت تبدیل«نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب» به یک جریان ملی و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی تأکید کرد. وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر بر فراهم آوردن وسائل و زمینه‌ ارتقاء مهارت جامعه کارگری، گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب حجت را بر ما در تحقق «نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب» با عزم ملی تمام کرده است.

وی با اشاره به آمار مجمع جهانی اقتصاد در سال ۲۰۳۳تصریح کرد: تا سال ۲۰۲۸ یعنی در ۴ سال آینده ۸۳میلیون شغل در جهان حذف و ۶۳میلیون شغل با تأثیر از تورم، کندی رشد و هوش مصنوعی ایجاد می شود و چنانچه برنامه ریزی در جهت آموزش های متناسب با مشاغل آینده و آینده مشاغل نداشته باشیم درصد بالایی از بیکاری سهم مان می شود.

معاون وزیر کار با بیان اینکه آموزش های مهارتی در کشور عزیزمان در نقطه عطف و زمان به یاد ماندنی در کشور قرار دارد و نیازمند تغییر جهت به سمت رشد نمایی می باشد، افزود: برنامه ریزی، توسعه و ابتکارات حوزه مهارت آموزی در دنیا تا سال ۲۰۲۸ دارای شتاب معناداری است.وی تصدی گری و تنظیم گری، کیفیت محوری، پیامدسنجی، حمایت هدفمند، مشارکت بخش خصوصی در اجرای آموزش، توسعه بنگاه های موجود در بخش خصوصی آموزش مبتنی بر نیاز متغیر نیروی کار، و … رویکرد جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برشمرد. حسینی نیا حرکت به تقاضا محوری، کیفیت محوری، پیامدسنجی، ارتقاء مهارت شاغلین، بهره گیری حداکثری از ظرفیت مربیان و ارتقاء کارایی و اثربخشی، افزایش توان انتخاب سازمان در بهره گیری از ظرفیت مربیان و … را از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام این سازمان عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری ۳۲۳ رویدادهای رقابتی مهارت محور در سال گذشته، اعلام کرد: نخستین دوره مسابقات مهارت های زندانیان کشور، حضور در سومین دوره مسابقات آسیایی مهارت ۲۰۲۲، حضور در سومین دوره مسابقات اوراسیا- های تک، حضور تیم ملی مهارت ایران در چهل و ششمین دوره مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲، نخستین دوره مسابقات مهارت های کارگران ایران، نخستین دوره مسابقات ملی مهارت نوجوانان، فاز یکم بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت، مسابقات آزاد مهارت و … از جمله رویدادهای رقابتی مهارت محور برگزار شده در سال گذشته بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای آمادگی این سازمان جهت تربیت نیروی ماهر متناسب با نیاز بازار کار اعلام داشت و گفت: اسناد بالادستی در خصوص توسعه آموزش های مهارتی در کشور وجود دارد، در اصل کمبود قانون وجود ندارد ولیکن ضروری است که استلزامات قوانین مهارتی اجرا شود.

وی با تأکید بر ضرورت ورود آموزش های مهارتی در کنار تولید گفت: بایستی بنگاه های اقتصادی، شرکای اجتماعی، دستگاه های دولتی و … در کنار سازمان آموزش فنی و حرفه ای، مسئولیت اجتماعی خود را در توسعه آموزش های مهارتی به انجام رسانند. حسینی نیا جایگاه مهارت آموزی در ایجاد و پایداری اشتغال را بسیار مهم خواند و بیان داشت: شاغلین آینده و افراد جویای اشتغال مخاطبین گروه های ۱۹ گانه سازمان آموزش فنی و حرفه ای می باشند که ۷۲ درصد ارائه آموزش های مهارتی به آنان با تکیه بر ظرفیت های شرکای اجتماعی و ۲۸ درصد آن با اعتبارات دولتی انجام می شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.