صفحه اصلی / اسلایدر / پرداخت بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کشور
پرداخت بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کشور

پرداخت بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کشور

کسب و کار نیوز- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در کل کشور سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده که با همکاری بانک مرکزی انجام شده اما کافی نیست.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمود کریمی بیرانوند سی‌ام اردیبهشت ماه در حاشیه کارگروه اشتغال لرستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد سالانه یک میلیون شغل یکی از شعارها و اهداف عالیه دولت مردمی سیزدهم این است که هر ساله در پایان سال قبل برای اجرای آن در سال بعد برنامه ریزی می‌شود.

وی ادامه داد: در پایان سال ۱۴۰۰ یک میلیون و ۲۱۲ هزار فرصت شغلی را با توجه به محاسبه نرخ و انباشت بیکاری که داشتیم برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفتیم و توزیع دستگاهی و استانی آن انجام در فروردین ۱۴۰۱ ابلاغ شد. کریمی بیرانوند افزود: در پایان سال ۱۴۰۱ بیش‌از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کد ملی منحصر روی سامانه رصد ثبت شده و میانگین صحت‌سنجی کل کشور نیز حدود ۷۱ درصد است یعنی حدود ۹۵۰ هزار کد ملی تأیید شده‌ای که همه اطلاعات هویتی، جغرافیایی، مکانی و شغلی آن وجود دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: با آماری که از اداره استخدامی گرفتیم بیش از ۱۲۰ هزار شغل نیز در بخش دولتی ایجاد شده که مجموع این دو تا با یکدیگر هدف ایجاد یک میلیون شغل دولت مردمی را در سال ۱۴۰۰۱ به ما نشان می‌دهد. وی تصریح کرد: آنچه که باورپذیری این آمار را بالا می‌برد، این است که مجموع کل بیمه‌های اجباری و مشاغل و حرف سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۰۰ هزار نفر بود یعنی بیمه شده جدید اجباری و مشاغل و حرف و کمترین نرخ بیکاری در ۲۰ سال اخیر را داشتیم که در مجموعه دولت ۹ درصد بود و در دولت‌های قبل این نرخ سابقه نداشت که همه اینها نشان می‌دهد که ایجاد یک میلیون فرصت شغلی حرفی نیست که ما بگوییم باورپذیر نیست و ایجاد نشده است.

کریمی بیرانوند بیان کرد: برای سال جدید نیز حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تعهد در نظر گرفته شده و کارهای برش استانی انجام و سهم لرستان حدود ۳۰ هزار فرصت شغلی است. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تعهد لرستان در سال گذشته بیش از ۳۹ هزار اشتغال بود که ۱۰۳ درصد ثبت شده و درصد صحت سنجی اشتغال ایجاد شده در استان به صورت تلفنی ۸۵ و حضوری ۸۰ درصد بود که از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: اتفاقات خوبی در حوزه ایجاد اشتغال در سال گذشته در لرستان افتاده اما قطعاً کافی نیست و نمی‌تواند همه مسائل را برطرف کند و نیاز است که همین فرآیند چند سال اتفاق بیفتد که کمی مسئله را ریشه‌ای تر حل کند.

کریمی بیرانوند تصریح کرد: برای سال جدید تعهد استان حدود ۳۰ هزار شغل است که امیدواریم در سال ۱۴۰۲ نیز اتفاقات خوبی در سطح استان بیفتد. معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که ما از مجموعه بانک مرکزی و بانک‌هایی که در حوزه اشتغال کشور کمک می‌کنند ممنون هستیم، تصریح کرد: بانک‌ها از جهات مختلف تحت فشار هستند، طرح ملی مسکن، جوانی جمعیت، منابع و مصارف خودشان و … که آن‌ها را درک می‌کنیم و در تسهیلات ماده ۱۶ نیز همراهی خوبی داشتند و خود بانک مرکزی خیلی کمک کرد.

وی با اشاره به این‌که در کل کشور در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت شده که حتماً با همکاری بانک مرکزی انجام شده اما کافی نیست، بیان کرد: اشتغال یعنی درآمد پایدار و رفع و حل مسئله فقر و ما انتظار داریم بانک‌ها به این حوزه بیشتر اهمیت داده شود.

کریمی بیرانوند با اشاره به این‌که ما با بانک‌ها در تعامل هستیم، افزود: بانک‌ها منابع و مصارف را محاسبه می‌کنند، مجموعه دولت باید با یکدیگر حرکت کنند، در سطح استان نیز امروز در شورای اشتغال درخواست داشتیم که بانک‌های استانی بیشتر تعامل داشته باشند که با حضور استاندار و پیگیری‌هایشان می‌توانیم نتیجه بهتری بگیریم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای اشتغال کشور ارزیابی استانی و دستگاهی داریم که باید جمع‌بندی نهایی شود، ولی لرستان در حوزه اشتغال در دولت سیزدهم شروع خوبی داشته، مسیر خوبی شروع کرده و امسال طبیعتاً باید سرعت رشد را بیشتر کند.

وی بیان کرد: برای عدد تعهد هر استان نرخ بیکاری و تورم و چند آیتم دیگر در هر استان را در نظر می‌گیریم، امسال برای تحقق ایجاد یک میلیون شغل و کاهش نرخ بیکاری مانند سال گذشته به ایجاد یک میلیون و ۱۰۰ هزار شغل رسیدیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.