صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / توان‌افزایی‌ پیام‌رسان‌های داخلی در پاسخگویی ‌به‌ نیاز مردم/قطب‌ های مراکز داده توسعه‌ می یابند
توان‌افزایی‌ پیام‌رسان‌های داخلی در پاسخگویی ‌به‌ نیاز مردم/قطب‌ های مراکز داده توسعه‌ می یابند

توان‌افزایی‌ پیام‌رسان‌های داخلی در پاسخگویی ‌به‌ نیاز مردم/قطب‌ های مراکز داده توسعه‌ می یابند

کسب و کار نیوز- اقدامات مهم شرکت ارتباطات زیر ساخت در توسعه‌ خدمات‌ زیرساخت ‌ارتباطی، حمایت ‌از پیام‌رسان‌ها و توسعه‌ قطب‌ مراکز داده اعلام شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، اهداف و اقدامات مهم شرکت ارتباطات زیر ساخت در توسعه خدمات‌ زیرساخت ارتباطی، حمایت ‌از پیام‌رسان‌ها و توسعه‌ قطب‌ مراکز داده اعلام شد. شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور توسعه‌خدمات‌زیرساخت ارتباطی با هدف «کاهش وابستگی ‌به‌ خدمات‌ خارجی‌ و توسعه‌ شبکه‌ ملی‌ اطلاعات» چهار اقدام مهم را در دستور کار قرار داده است.

از جمله این دستورکارها می‌توان به افتتاح پروژه NTP در ۶ استان (۷ مرکز) ‌ و همچنین‌ برگزاری‌ رزمایش‌ پایداری‌ آن اشاره کرد. بهره‌برداری از پروژه DNS در ۶۵ درصد اپراتورها و آغاز پروژه پشتیبان ‌DNS با هدف‌ تکمیل‌ در سال ‌۱۴۰۲ از دیگر دستورکارهای این شرکت در این حوزه است.

ارائه سرویس DDoS به زیرساخت‌های‌ حساس‌ و حیاتی و ابلاغ‌ و اجرای‌ الزامات‌ مقاوم‌سازی‌ اپراتورها در برابر حملات‌ با همکاری‌ مرکز ملی‌ و هماهنگ‌کننده‌ها از دیگر برنامه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت به منظور توسعه‌خدمات‌زیرساخت ارتباطی است.

شرکت ارتباطات زیرساخت در حمایت از پیام‌رسان‌ها و به منظور تحقق هدف «توان‌افزایی پیام‌رسان‌ها در پاسخ‌گویی ‌به‌ نیاز مردم» سه اقدام مهم را برای سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار داده است. از همین رو ایجاد ابر زیرساخت در قالب IaaS و ارائه‌خدمات‌ Ceph و Kuber به‌ برخی‌ از پیام‌رسان‌ها، ارائه‌سرویس ‌Call-Out به‌پیام‌رسان‌ها و ارائه‌ پهنای ‌باند،‌ خدمات ‌Co-location وزیرساخت ‌ابری‌ به‌ پیام‌رسان‌ها از جمله این اقدامات است.

همچنین توسعه قطب‌ مراکز داده با هدف «‌تمرکززدایی‌ محتوا از تهران‌ و محلی‌سازی‌ پاسخ‌گویی به‌ نیازهای‌ کاربران» در برنامه کاری شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفته است.

به همین منظور جانمایی ۴ نقطه، تعیین‌ زمین، ‌ اخذ مجوز پدافند غیرعامل، ایجاد زیرساخت ‌ارتباطی‌ در ‌۲ قطب‌ مرکز داده‌ و آغاز فرآیند ایجاد زیرساخت ‌ارتباطی ‌برای ‌۲ قطب‌ دیگر، آغاز فرآیند دیوارکشی، ‌ تعیین‌ نقشه‌ و ساخت ‌ایستگاه‌ زیرساخت‌ در قطب‌ها و برنامه‌ریزی‌ جهت‌ تکمیل‌ در سال ‌۱۴۰۲ و اعلام‌ فراخوان‌ دعوت‌ به‌ همکاری ‌بخش‌خصوصی‌جهت‌ سرمایه‌گذاری‌ در قطب‌های‌ مراکز داده از جمله اقدامات پیش رو در این زمینه است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.