صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / تامین ۸ تا ۱۰ میلیون از ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری تا پایان سال
تامین ۸ تا ۱۰ میلیون از ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری تا پایان سال

تامین ۸ تا ۱۰ میلیون از ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری تا پایان سال

کسب و کار نیوز- وزیر ارتباطات گفت: در نظر داریم ۸ تا ۱۰ میلیون از ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری که وعده دادیم را تا انتهای سال جاری تأمین کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح پروژه های متعدد ملی با حضور رئیس جمهور خواهیم بود. فاز اول فیبر نوری منازل و کسب و کار ها امروز با پوشش دهی ۳ میلیون خانوار در ۱۰۰ شهر افتتاح خواهد شد. ۱۰ شهر از این صد شهر بالای ۷۰ درصد پوشش دهی فیبرنوری خواهند داشت.

وی افزود: در نظر داریم ۸ تا ۱۰ میلیون از ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری که وعده دادیم را تا انتهای سال جاری تأمین کنیم. این پروژه در کشور های مشابه ما هشت سال طول کشیده که ما در نظر داریم آنرا در سه سال اجرا کنیم.

وزیر ارتباطات یادآور شد: این پروژه را به شکل کاملاً شفاف در معرض قضاوت عمومی قرار دادیم و از طریق یک سایت رسمی Iranfttx.ir مردم می‌توانند مراجعه کنند و مناطق تحت پوشش را ببینند و برای داشتن سرویس درخواست دهند. اپراتورها موظف هستند ظرف یک ماه سرویس را فراهم کنند و اگر هم تحت پوشش نباشند برنامه زمانبندی تحت پوشش قرار گرفتن‌شان را که حداکثر در سه سال آینده است را ببینند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.