صفحه اصلی / اسلایدر / ۳۵ درصد حجم سدهای کشور خالی است/ رشد ۲۷ درصدی ورود آب به سدها
۳۵ درصد حجم سدهای کشور خالی است/ رشد ۲۷ درصدی ورود آب به سدها

۳۵ درصد حجم سدهای کشور خالی است/ رشد ۲۷ درصدی ورود آب به سدها

کسب و کار نیوز- جدیدترین گزارش مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد میزان پرشدگی سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه ۱۴۰۱) تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه به ۶۵ درصد رسیده و همچنان ۳۵ درصد مخازن آنها خالی است.

به گزارش کسب و کار نیوز، افزایش دمای هوا فرایند ذوب‌شدگی سطح پوشش برفی را تشدید کرده و از طرف دیگر بارش‌های اخیر موجب افزایش درصد پرشدگی سدها شده، اما هنوز این میزان با کاهش همراه است.

جدیدترین گزارش مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور بیانگر آن است که حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه امسال ۳۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون مترمکعب شده، در حالی که سال گذشته و در همین بازه زمانی حجم آب ورودی به سدهای کشور ۲۷ میلیارد و ۱۳۰ میلیون مترمکعب بوده که حاکی از رشد ۱۸ درصدی است.

حجم آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ به عدد ۳۱ میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده است. سال گذشته و در همین بازه زمانی این میزان ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب بوده که رشد حدود ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم آب خروجی از مخازن سدهای کشور هم در مدت یاد شده از سال آبی جاری ۱۷ میلیارد و ۹۸۰ میلیون مترمکعب شده است. این میزان پارسال در همین بازه زمانی ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب بوده است که ۹ درصد بیشتر شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.