صفحه اصلی / اسلایدر / عرضه ۶ میلیارد دلاری در مرکز مبادله طی ۲ ماه
عرضه ۶ میلیارد دلاری در مرکز مبادله طی ۲ ماه

عرضه ۶ میلیارد دلاری در مرکز مبادله طی ۲ ماه

کسب و کار نیوز- معاون بازار مرکز مبادله ایران اعلام کرد: شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو و پتروشیمی ها، طی حدود دو ماه بیش از ۵ میلیارد دلار در تالار حواله ارز مرکز مبادله ایران عرضه ارز داشته اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، مسعود توکلی معاون بازار مرکز مبادله ایران اعلام کرد: شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو و پتروشیمی ها، طی حدود دو ماه بیش از ۵ میلیارد دلار در تالار حواله ارز مرکز مبادله ایران عرضه ارز داشته اند.

به گفته توکلی، شرکت های دانش بنیان و شرکت های کوچک صادراتی نیز بیش از یک میلیارد دلار در این تالار عرضه داشته اند.

او با بیان اینکه بیش از ۶ میلیارد دلار مجموع عرضه ارز در مرکز مبادله ایران طی دوماه گذشته بوده است، گفت: نرخ صادراتی شرکت‌های تولیدی با گشایش مرکز مبادله ایران و با تغییر رویکردی که در سامانه نیما شکل گرفت، اصلاح شد.

وی ادامه داد: دولت اعلام کرد ارز متعلق به خودش را با نرخ ارزان‌تر در اختیار واردات کالا‌های اساسی قرار می‌دهد تا معیشت مردم دچار مشکل نشود و کالا‌های اساسی تغییر قیمت آنچنانی نداشته باشد. برای آن بخش از ارزی که توسط بخش خصوصی تامین می‌شود هم اصلاح قیمتی در نظر گرفت.

توکلی با اشاره به میزان عرضه ارز توسط شرکت‌های صادراتی از ابتدای تاسیس مرکز مبادله ایران گفت: بیش از ۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون دلار عرضه ارز شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو یعنی فولادی‌ها بوده است. ضمن اینکه بیش از ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار نیز از سوی شرکت‌های پتروشیمی عرضه شد.

معاون بازار مرکز مبادله ارز و طلای ایران با تاکید براینکه ارز‌های عرضه شده این دو گروه کاملا در دسترس است؛ اظهار کرد: یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار هم از سوی دیگر شرکت‌های صادراتی عرضه شد. مجموع این رقم در دوماه، رقم بسیار خوبی است که در واقع اصلاح قیمتی دلیلی برای افزایش عرضه شد.

همچنین مطالعه کنید:

۳۸۰ هزار مجوز کسب و کار، الکترونیکی شد/ اعلام فهرست دستگاه‌ها در تبدیل مجوزهای کاغذی

به گزارش کسب و کار نیوز ، در میان دستگاه‌هایی که بیشترین تبدیل مجوز کاغذی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.