صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / ایده های نو در معرض دید سرمایه گذاران قرار می گیرد/حضور پرشمار دانش بنیان ها و استارتاپها در اینوتکس ۱۴۰۲
ایده های نو در معرض دید سرمایه گذاران قرار می گیرد/حضور پرشمار دانش بنیان ها و استارتاپها در اینوتکس ۱۴۰۲

ایده های نو در معرض دید سرمایه گذاران قرار می گیرد/حضور پرشمار دانش بنیان ها و استارتاپها در اینوتکس ۱۴۰۲

کسب و کار نیوز- نمایشگاه اینوتکس (INOTEX) ۲۰۲۳ درحالی به همت پارک فناوری پردیس معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دوازدهمین دوره خود را تجربه می‌کند که هم اکنون تبدیل به مهمترین رویداد نوآوری و فناوری کشور و البته منطقه جنوب غرب آسیا شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، آیین افتتاحیه رسمی آن نیز به همت پارک فناوری پردیس و با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور، جمعی از مسوولان کشور و مدیران شرکت های دانش بنیان و فناور برگزار شد. بزرگترین گردهمایی شرکت های دانش بنیان، نوپا و نوآور که از سال ۱۳۹۰ تاکنون در حال برگزاری است و هم اکنون تبدیل به مهمترین رویداد نوآوری و فناوری کشور و البته منطقه جنوب غرب آسیا شده و گفته می شود هر ساله افتخار میزبانی بیش از ۷۰ هزار مخاطب از سراسر جهان به صورت حضوری و مجازی را دارد.

توانمندسازی کارآفرینان از طریق ارائه موفقیت‌هایشان، تامین منابع مالی، پیدا کردن مسیر مناسب جهت ورود به بازار و نیز برقراری ارتباط میان اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه اینوتکس است. پارک فناوری پردیس، صاحب امتیاز نمایشگاه اینوتکس است و دبیرخانه این نمایشگاه با همکاری شرکت های مختلف از بخش خصوصی، برگزارکنندگان این نمایشگاه محسوب می شود و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری از حامیان و پشتیبان های دائمی این نمایشگاه هستند.

 

میزان استقبال از نمایشگاه اینوتکس در ایران و منطقه

دبیر اینوتکس دوازدهم در خصوص اینکه، پس از چندسال برگزاری نمایشگاه اینوتکس این رویداد چقدر در بین فعالان حوزه زیست بوم نوآوری و فناوری کشورمان و البته منطقه جنوب غرب آسیا جاافتاده است، اظهار داشت: در طول یازده دوره گذشته از برگزاری نمایشگاه اینوتکس ما شاهد سه نسل مختلف از این رویداد بودیم. عباسی فشمی در ادامه هدف از برگزاری نسل اول نمایشگاه نوآوری اینوتکس را انتقال فناوری به داخل کشور عنوان و خاطرنشان کرد: در دو سه سال نخست اینوتکس بدون حضور داخلی ها و صرفا با حضور شرکت های فناور خارجی برگزار شد.

وی هدف از نسل دوم اینوتکس را که از سال چهارم تا پنجم برگزاری این رویداد شکل گرفت، تبادل فناوری عنوان کرد و افزود: شرکت های بزرگ فناور خارجی حاضر در ایران برای انتقال فناوری به کشور در کنار تعدادی از شرکت های بزرگ دانش بنیان و فناور داخلی که فناوری آنها با شرکت های خارجی قابل رقابت بود در نمایشگاه حضور پیدا کردند.

دبیر اینوتکس دوازدهم در ادامه اظهار داشت: هنگامی که دنیا از جهت رویدادی و نمایشگاهی به سمت برگزاری رویدادهای استارتاپی حرکت کرد و زیست بوم نوآوری کشورها را تحت تاثیر خود قرار داد، ما نیز به سمت حضور همه اجزای زیست بوم نوآوری کشور در اینوتکس حرکت کردیم. یعنی از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان گرفته تا شرکت های سرمایه گذار خطرپذیر یا وی سی و پارک های فناوری و هر مجموعه ای که در حوزه نوآوری کشور نقشی دارد، در نمایشگاه نوآوری اینوتکس جای گرفته اند.

 

حضور ۴۵۰ شرکت دانش بنیان و استارتاپ در اینوتکس دوازدهم

دبیر اینوتکس داوزدهم در ادامه با بیان اینکه، این رویداد بزرگ حوزه نوآوری امسال نیز با حضور بیش از ۴۵۰ استارتاپ و شرکت دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس برگزار می شود،‌ مهمترین دستاورد شرکت در این رویداد ملی را قرار گرفتن ایده های نو و کسب و کارهای نوین در معرض دید سرمایه گذاران و البته جهش در توسعه سرمایه گذاری و در ادامه پیشرفت این شرکت ها دانست.

وی با بیان اینکه، تاکنون موفق به برگزاری چهار دوره از نسل سوم اینوتکس شده ایم، افزود: این رویداد بزرگ نوآوری خاورمیانه هر سال با روند رو به رشد مخاطبان مواجه شده است به طوری که سال گذشته در پارک فناوری پردیس شاهد بیش از ۷۰ هزار نفر بازدیدکننده حضوری و آنلاین از نمایشگاه بودیم که به نسبت سال گذشته تقریبا ۷۰ درصد تعداد مخاطب و بازدیدکننده افزایش داشت.

دبیر اینوتکس دوازدهم گفت: این نشان می دهد که نمایشگاه اینوتکس از جهت های مختلف در زیست بوم دانش بنیان کشور جای خود را پیدا کرده است و در حال حاضر بسیاری از شرکت ها برای فرآیند رونمایی از محصولات نوآورانه و تجاری سازی محصولات یا برای جذب سرمایه به نمایشگاه اینوتکس مراجعه می کنند.

به گفته وی، در دوره دوازدهم که امسال ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت در پارک فناوری پردیس برگزار می شود، بر اساس نرخ رشدی که سال های گذشته داشته ایم، پیش بینی می کنیم که این نرخ رشد ادامه خواهد یافت و شاهد حضور مناسب شرکت های استارتاپی و دانش بنیان و مخاطبان به عنوان بازدیدکننده خواهیم بود.

 

اختصاص ۵۲۴۱ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی به فناوران اینوتکس دوازدهم

عباسی فشمی در ادامه تصریح کرد: برای نمایشگاه اینوتکس فضای نمایشگاهی ۵۲۴۱ هزار مترمربعی در نظر گرفته ایم که در طول چهار روز برگزاری این رویداد در اختیار بیش از ۴۵۰ شرکت فناور و استارتاپ و سایر فعالان حوزه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور قرار خواهد گرفت.

 

نمایشگاه اینوتکس محدود به فناوری خاصی نیست

دبیر اینوتکس دوازدهم درخصوص هزینه ثبت نام فعالان حوزه نوآوری برای حضور در اینوتکس دوازدهم نیز گفت: این بستگی به متراژ مورد درخواست شرکت ها و استارتاپ ها دارد که البته زمان ثبت نام و نوع فعالیت شرکت یا مجموعه نوآور نیز در هزینه ثبت نام تاثیرگزار است. به طور حتم یک استارتاپ یا شرکت دانش بنیان که زودتر ثبت نام کرده است، در پاویون بخش استارتاپ و دانش بنیان ها از جایگاه بهتری برخوردار شده اند.

عباسی فشمی با تاکید بر اینکه، نمایشگاه اینوتکس محدود به حیطه فناوری خاصی نیست و مشابه نمایشگاه های حوزه نوآوری صرفا محدود به نوآوری است، افزود: هر شرکتی که در حوزه نوآوری در بخش های مختلف از جمله پزشکی، دیجیتال، صنایع غذایی و کشاورزی عملکردی داشته است به طورحتم جای آن در نمایشگاه اینوتکس است.

دبیر اینوتکس دوازدهم در ادامه در خصوص تخفیف ثبت نام غرفه برای دانش بنیان ها به منظور حضور در اینوتکس دوازدهم نیز توضیح داد: با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و بواسطه سامانه غزال این صندوق، برای ثبت نام دانش بنیان ها تخفیف ۷۰ درصدی در نمایشگاه اینوتکس در نظر گرفته شده بود که این مبلغ به این شرکت ها عودت داده خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.