صفحه اصلی / اسلایدر / میوه به میزان لازم در باغات و بازار وجود دارد/گرایش مردم به خرید روزانه میوه و سبزیجات
میوه به میزان لازم در باغات و بازار وجود دارد/گرایش مردم به خرید روزانه میوه و سبزیجات

میوه به میزان لازم در باغات و بازار وجود دارد/گرایش مردم به خرید روزانه میوه و سبزیجات

کسب و کار نیوز- رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران گفت: تقاضاي خريد ميوه و سبزيجات به سمت الگوي مصرف و جلوگيري از اسراف به صورت خريد روزانه حرکت کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در خصوص وضعیت تقاضا در واحدهای صنفی این اتحادیه گفت: هم اکنون در مشاهده ای از وضعیت بازار، نمی توانیم بگوییم که تقاضا کم نشده است؛ اما موضوع مهم در کسب و کار فروش میوه و سبزیجات، مدیریت مصرف میوه و تره بار از سوی مصرف کنندگان است.

وی افزود: با توجه به اینکه تورم همواره وجود دارد مردم بهتر و بیشتر مدیریت می کنند. مثلا به جای خرید هفتگی که منجر به فاسد شدن مواد غذایی بخصوص میوه و سبزیجات می شود، مقدار خرید کمتر شده و در عوض تعداد دفعات خرید بیشتر شده است.

کارگر ادامه داد: در واقع اکثرمردم به اندازه مصرف یکی دو روز خود خرید می کنند و به این طریق از اسراف مواد غذایی جلوگیری می کنند. توصیه ما به مردم این است که به جای استفاده از قرص و یا تزریق ویتامین، میوه بخورند.

کارگر در ادامه گفت: امروزه خرید میوه تازه در سبد مصرف خانوارها جای گرفته است و مردم فرهنگ خرید روزانه میوه را همیشه دارند. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در بیان مشکلات صنف متبوع بیان کرد: هزینه های جانبی یکی از مشکلاتی است که بیشتر واحدهای صنفی با آن درگیر هستند. اعضای این صنف برای تامین مواد مورد نیاز مغازه‎های خود از میادین میوه و تره‎بار هزینه های جانبی زیادی را متحمل می شوند که ما انتظار داریم با مشارکت و همکاری اتاق اصناف این مشکل رفع شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران نیز در خصوص میزان بار میوه در سال جاری بیان کرد: هیچ سالی به مانند امسال سابقه خوبی در میزان سردرختی ندارد. امسال میوه به میزان لازم در درخت‌ها و بازار وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود بر سر نخریدن میوه سر درختی دعوا باشد. تولیدات میوه امسال هم کیفیت بسیار مناسبی دارد و هم میزان آن زیاد است.

مصطفی دارائی نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: خرداد ماه ما هیچ مشکلی برای عرضه میوه نداریم. همانطور که در بازار مشاهده می شود افت ۳۰ درصدی قیمت گوجه سبز را داریم. گوجه سبز در میادین از ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان به فروش می رود. زردآلو نوبرانه تا ۵۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رفت؛ اما امروز زردآلو کاشان ۱۶۰ هزار تومان به فروش رفت.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران بیان کرد: از سه روز گذشته واردات موز از سر گرفته شده است. از روز دوشنبه روزانه ۲ تا ۳ هزار تومان افت قیمت را شاهد خواهیم بود. هفته آینده قیمت موز به زیر ۷۰ هزار تومان میرسد.

وی در خصوص گرانی موز در میادین میوه و تره‎بار گفت: موز اکوادور و فیلیپین از طریق ترکیه و امارات وارد ایران می شود که به دلیل تعطیلات عید فطر در این کشورها واردات چند روزی متوقف شده بود. تنها بار موز از هند به صورت مستقیم وارد کشور می شود. در زمان توقف واردات، تمام موزی که در گرمخانه ها و سردخانه ها موجود بود به بازار ارائه و عرضه شد. ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به روزهای معمولی موز کمتر در بازار عرضه شد که باعث گرانی این میوه در بازار و میادین میوه و تره بار شده است.

وی ادامه داد: از سه روز گذشته واردات موز از سر گرفته شده و شبی ۳۰ تا ۴۰ کانتینر در مرز بازرگان وارد می شود. موز به صورت سبز وارد می شود که در گرمخانه باید رنگ آوری شود. از دوشنبه همین هفته موز حداقل ۲۰ درصد افت قیمت خواهد داشت. امروز موز اکوادور رنگ آمیزی شده در میدان میوه و ترهبار ۷۶ هزار تومان فروخته شد. همچنین موز هندی۷۳ و موز فیلیپینی ۷۵ هزار تومان در بازار قیمت دارد. از روز دوشنبه روزانه ۲ تا ۳ هزار تومان افت قیمت را شاهد خواهیم بود. عرضه ۲ الی ۳ برابر خواهد شد. هفته آینده قیمت موز به زیر ۷۰ هزار تومان می رسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران پیرامون میوه های نوبرانه خاطرنشان کرد: در حال حاضر زردآلو و گیلاس نوبرانه در بازار وجود دارد. هفته آینده هلو و شلیل گرگان به بازار می آید. خرداد ماه ما هیچ مشکلی برای عرضه میوه نداریم. همان طور که در بازار مشاهده می کنید افت ۳۰ درصدی قیمت گوجه سبز را در بازار داریم. گوجه سبز در میادین از ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان به فروش میرود. زردآلو نوبرانه تا ۵۰۰ هزار تومان در بازار به فروش میرفت؛ اما امروز زردآلو کاشان ۱۶۰ هزار تومان به فروش رفت.

وی تصریح کرد: هندوانه کیلویی۲۰ هزار تومان به فروش می رفت؛ اما امروز در میدان میوه و ترهبار ۵ هزار تومان به فروش رفت. همچنین ملون که کیلویی ۳۰ هزار تومان بود امروز ۱۸ هزار تومان به دست مغازه‎داران رسید. دارایی نژاد در پاسخ به این سؤال که کاهش قیمت ها چرا در سطح شهر به چشم نمی خورد اظهار کرد: اتحادیه خرده فروشان موظف است طبق فاکتور ۳۰ درصد بر روی قیمت میوه سود ببرند؛ اما متاسفانه این اتفاق رخ نمی دهد. تمهیداتی صورت گرفته است تا مغازه داران را ملزم کنیم فاکتور میدان را بر تابلوهای خود نصب کنند تا نهایتاً ۳۰ درصد سود بر محصولات خود داشته باشند.

همچنین مطالعه کنید:

جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.