صفحه اصلی / اسلایدر / حضور تجار قطری در نمایشگاه ایران اکسپو/ افزایش ۴۵ درصدی مبادلات تجاری دو کشور
حضور تجار قطری در نمایشگاه ایران اکسپو/ افزایش ۴۵ درصدی مبادلات تجاری دو کشور

حضور تجار قطری در نمایشگاه ایران اکسپو/ افزایش ۴۵ درصدی مبادلات تجاری دو کشور

کسب و کار نیوز- رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر با اشاره به حضور این اتاق در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو، گفت: جمعی از تجار و بازرگانان قطری از نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، «عدنان موسی‌پور» اظهار داشت: در حال حاضر کشور در شرایطی است که فارغ از اینکه بازارمان کوچک است یا بزرگ، باید از فرصت های اقتصادی استفاده کنیم. در این مسیر، برقراری روابط اقتصادی با کشورهای همسایه چه در کوتاه مدت و چه در بلندمدت، به سود کشور است.

وی افزود: برای تحقق هدف برقراری روابط اقتصادی با کشورهای همسایه، لازم است تجار و بخش خصوصی واقعی در میدان باشند و دولت نیز به عنوان بازارساز کلان، مشکلات موجود در مسیر برقراری روابط اقتصادی را حل کند.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال ۱۴۰۱، تصریح‌کرد: حجم مراودات تجاری دو کشور از ۱۴۳ میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ به ۲۰۸ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ رسید که رشد خوبی را نشان می دهد. محصولات کشاورزی، خشکبار و مصالح ساختمانی نیز مهمترین اقلام صادراتی ایران به قطر بوده اند.

موسی‌پور با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو، گفت: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و اتاق بازرگانی ایران و قطر نیز در این نمایشگاه حاضر خواهد بود. همچنین بر اساس هماهنگی انجام شده، تعدادی از تجار و بازرگانان قطری، مسوولان اقتصادی کشور قطر و اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر نیز ضمن حضور در غرفه، از نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.