صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / ایران در ساخت ماهواره به سوریه کمک می‌کند
ایران در ساخت ماهواره به سوریه کمک می‌کند

ایران در ساخت ماهواره به سوریه کمک می‌کند

کسب و کار نیوز- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : جمهوری اسلامی ایران که جزو ۱۰ کشور توانمند در ساخت و پرتاب ماهواره در دنیا هست به طرف سوری در ساخت ماهواره مورد نیاز در حوزه ارتباطات کمک می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، عیسی زارع پور در حاشیه سفر رییس جمهور به دمشق درباره همکاری های وزارت ارتباطات کشورمان با همتای سوری اظهار داشت: در این سفر یک تفاهنامه همکاری با طرف سوری امضا شد که برای اجرای آن یک جلسه کاری با وزیر ارتباطات سوریه و معاونان این وزارتخانه برگزار شد .

وی افزود: برای توسعه صادرات محصولات حوزه ارتباطات به توافقات خوبی صورت گرفت و برای مشارکت شرکت های خصوصی کشورمان برای تامین زیرساخت های مورد نیاز سوریه و موضوعات دوجانبه همکاری مورد بحث قرار گرفت.

زارع پور با اشاره به جزییات همکاری ها ادامه داد : از دراختیار قرار دادن داده های فضایی که در اختیار ما هست تا ساخت ماهواره هایی که مورد نیاز این کشور می باشد . در کشور ما بحمدالله توانمندی اینکار را داریم . کشور ما جزو ۱۰ کشوری هست که توانمندی ساخت و پرتاب ماهواره در دنیا را در لایه لیو دارد .

وزیر ارتباطات کشورمان گفت : در حوزه طراحی سرویس های دیجیتال و در اختیار گذاردن تجربیات جمهوری اسلامی در راستای طراحی دولت الکترونیک و هوشمند توافقات خوبی صورت گرفت .

زارع پور تاکید کرد : برای پیگیری این توافقات ما یک گروه کاری ویژه را متشکل از نمایندگان دو طرف مشخص کردیم که اجرای این تفاهمنامه را پیگیری کنند.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.