صفحه اصلی / اسلایدر / مراکز مجاز استخراج رمزارز در ساعت‌های اوج مصرف خاموش می‌شوند
مراکز مجاز استخراج رمزارز در ساعت‌های اوج مصرف خاموش می‌شوند

مراکز مجاز استخراج رمزارز در ساعت‌های اوج مصرف خاموش می‌شوند

کسب و کار نیوز- مجری طرح تأمین برق رمزارزهای شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: مراکز استخراج رمزارز که از شبکه سراسری، تأمین برق می‌شوند در ایام اوج مصرف خاموش خواهند شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، «محمد خدادادی» افزود: مطابق مصوبه هیات وزیران با موضوع آیین‌نامه استخراج رمزدارایی‌ها، فروش برق از شبکه سراسری در ایام محدودیت دار اعم از فصول گرم و سرد سال ممنوع است. وی ادامه داد: براین‌اساس آن دسته از مزارع استخراج رمزارز که برق خود را از شبکه سراسری تضمین می‌کنند در ساعت‌هایی از شبانه‌روز که تقاضای مصرف به اوج خود می‌رسد خاموش خواهند شد.

مجری طرح تأمین برق رمزارزهای توانیر در باره وضعیت تأمین برق رمزارزها از انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: امکان تأمین برق مراکز استخراج رمزدارایی از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر فراهم شده است و شبکه برق خدمات ترانزیت و هموارسازی جریان انرژی الکتریکی را به این دسته از متقاضیان ارائه می‌کند.

خدادادی ادامه داد: مراکز استخراج رمزدارایی که با نیروگاه‌های تجدیدپذیر قرارداد دوجانبه داشته باشند، به‌اندازه برقی که نیروگاه تجدیدپذیر تولید می‌کند اجازه مصرف خواهند داشت.

وی درباره اقدام سازمان ملی استاندارد در باره صدور مجوز برای ترخیص دستگاه‌های استخراج رمزارز افزود: بهره‌برداری از ماینرهای غیراستاندارد صرفاً با سوءاستفاده از برق یارانه‌ای سودده است؛ بنابراین اقدام سازمان ملی استاندارد ایران در اجباری کردن استاندارد معیار مصرف انرژی و اقدام گمرک جمهوری اسلامی ایران در ممنوعیت ورود ماینرهای به رتبه انرژی پایین‌تر از B کمک شایانی به کاهش سوءاستفاده از برق یارانه‌ای برای استخراج رمزدارایی‌ها خواهد کرد.

سازمان ملی استاندارد در بخشنامه‌ای ترخیص دستگاه‌های استخراج رمزارز (ماینر) را منوط به مجوز این سازمان دانسته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.