چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / وزیر ارتباطات عنوان‌کرد/ارتباط تمام‌وقت مردم با دولت از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
وزیر ارتباطات عنوان‌کرد/ارتباط تمام‌وقت مردم با دولت از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

وزیر ارتباطات عنوان‌کرد/ارتباط تمام‌وقت مردم با دولت از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

کسب و کار نیوز- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معاون مجلس گفت: اکنون سه‌هزار خدمت توسط دستگاه‌های دولتی در پنجره واحد ارائه می‌شود و مردم از طریق یک کانال می‌توانند با همه دولت در ارتباط باشند.

به گزارش کسب و کار نیوز، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، دغدغه‌ها و مسائل مطرح شده توسط نمایندگان را مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به اقدامات و پروژه‌های مختلف این وزارتخانه در دولت سیزدهم، گفت: شبکه ملی اطلاعات، پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، توسعه صنعت فضایی، توسعه ارتباطات روستایی و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی از اولویت‌های برنامه‌های دولت در این دوره است.

وزیر ارتباطات به ارائه سه‌هزار خدمت توسط دستگاه‌های دولتی در پنجره واحد خدمات اشاره کرد و افزود: با الکترونیکی و هوشمند شدن خدمات مردم از طریق یک کانال می توانند با همه دولت در ارتباط باشند.

زارع پور، به فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی و توسعه آنان اشاره کرد و ادامه‌داد: در برنامه داریم که با حمایت از پیام رسان های داخلی، بتوانند بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند و مورد اقبال کاربران خارجی هم قرار گیرند.

وزیر ارتباطات به فعالیت‌های حوزه فضایی نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری پرتاب‌هایی را در برنامه خود داریم و سال پرباری برای صنعت فضایی کشور خواهد بود.

وی درباره دغدغه نمایندگان در حوزه حفظ داده های مردم در پلتفرم های داخلی نیز خاطرنشان‌کرد: لایحه حفاظت از داده های کاربران در فضای مجازی در وزارت ارتباطات نهایی شده است و به زودی پس از بررسی در دولت به مجلس فرستاده خواهد شد که با تصویب نهایی این لایحه نگرانی مردم در این حوزه نیز رفع می‌شود.

«مصطفی طاهری» رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این جلسه به موضوعات توسعه ارتباطات روستایی، اجرای دقیق قانون داده و اطلاعات ملی، لایحه حفظ داده‌های شخصی مردم و دولت هوشمند به عنوان مطالبات مورد پیگیری این کمیسیون اشاره کرد.

در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز موضوعاتی را مانند تسریع در شبکه ملی اطلاعات، توسعه ارتباطات ثابت، توسعه آموزش‌های مجازی، تامین امنیت اطلاعات مردم در پیام‌رسان های داخلی و توسعه و افزایش کیفیت ارتباطات روستایی را مطرح کردند.

همچنین تعدادی از مدیران شرکت‌های و سازمان‌های تابعه وزارت ارتباطات نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه کاری خود ارائه کردند.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.