صفحه اصلی / اسلایدر / صادرات ۱ میلیارد و ۵۶۷ میلیون مترمکعبی گاز ایران به ترکیه در ۳ ماه
صادرات ۱ میلیارد و ۵۶۷ میلیون مترمکعبی گاز ایران به ترکیه در ۳ ماه

صادرات ۱ میلیارد و ۵۶۷ میلیون مترمکعبی گاز ایران به ترکیه در ۳ ماه

کسب و کار نیوز- مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ به بیش از ۱.۳۷ میلیارد دلار رسید و ترکیه در این مدت بیش از ۱.۵ میلیارد مترمکعب گاز از ایران وارد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۳ ماهه نخست سال جاری میلادی به یک میلیارد و ۳۷۹ میلیون دلار رسیده است.

ارزش تجارت ایران و ترکیه در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته است. در ماه‌های ژانویه تا مارس سال ۲۰۲۲ ارزش تجارت ایران و ترکیه یک میلیارد و ۶۱۹ میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات ترکیه به ایران در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ با افزایش ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۷۰۲ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ بالغ بر ۶۸۷ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات ترکیه از ایران در سه ماهه امسال نیز ۶۷۷ میلیون دلار اعلام شده که این رقم نسبت به واردات ۹۳۲ میلیون دلاری در مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش داشته است.

*صادرات ۱ میلیارد و ۵۶۷ میلیون مترمکعبی گاز ایران به ترکیه در ۳ ماه

همچنین اداره آمار اروپا (یورو استات) از صادرات ۱ میلیارد و ۵۶۷ میلیون مترمکعبی گاز ایران به ترکیه در سه ماهه ۲۰۲۳ خبر داده است.

صادرات گاز ایران به ترکیه در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش داشته است. ایران در سه ماه سال ۲۰۲۲ بالغ بر یک میلیارد و ۸۹۱ میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده بود.

همچنین مطالعه کنید:

جت شخصی جنبه آموزشی دارد/ تفریح در اولویت دوم

به گزارش کسب و کار نیوز ، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.