صفحه اصلی / اسلایدر / سهم ۱۲درصدی صندوق کارآفرینی امید در ایجاد اشتغال ۱میلیونی طی سال ۱۴۰۱
سهم ۱۲درصدی صندوق کارآفرینی امید در ایجاد اشتغال ۱میلیونی طی سال ۱۴۰۱

سهم ۱۲درصدی صندوق کارآفرینی امید در ایجاد اشتغال ۱میلیونی طی سال ۱۴۰۱

کسب و کار نیوز- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه ۹۵درصد منابع صندوق در اختیار اشتغال است، گفت: سهم صندوق کارآفرینی امید در ایجاد یک‌میلیون شغل سالانه دولت ۱۲درصد است و در سال ۱۴۰۱ بیش از چهل‌هزار و هشتصد فقره تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزا پرداخت شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، نعمت‌الله رضایی, مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه ۹۵ درصد منابع صندوق در اختیار طرح‌های اشتغالزا است گفت: سهم صندوق کارآفرینی امید در ایجاد یک‌میلیون شغل سالانه دولت، ۱۲ درصد است و در سال ۱۴۰۱، بیش از چهل‌هزار و هشتصد فقره تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزا پرداخت شده که بیش از ۹۵ درصد کل منابع اعتباری صندوق کارآفرینی امید در این سال بوده است.

رضایی با تأکید بر اینکه تأثیرگذاری منبع به میزان حجم آن نیست و چگونگی هزینه‌کرد آن مهم است، ادامه داد: این میزان تسهیلات اشتغالزا در سال ۱۴۰۰، تنها ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که رشد چشمگیر آن در سال ۱۴۰۱ با تلاش کارکنان صندوق به بار نشسته است.

وی با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید یک مؤسسه عمومی غیردولتی است گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها امسال قرار است ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم که نزدیک به دوبرابر سال قبل خواهد بود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تأکید بر اینکه “جامعه هدف ما روستاها و مناطق محروم است” اظهار داشت: ۳۸ هزار روستای بالای بیست خانوار در کشور وجود دارد که اگر فقط فعالیت در حوزه اشتغال روستایی باشد می‌توانیم در هر روستا ۲ فقره تسهیلات پرداخت کنیم.

رضایی همچنین با تأکید بر نقش مؤثر فناوری در تحقق اهداف پیشِ‌روی صندوق گفت: حوزه فناوری تسهیل‌کننده فعالیت‌ها و ایجاد شفافیت است که هم‌اکنون با تلاش کارکنان معاونت فناوری سامانه شفافیت نیز راه‌اندازی شده است.

رضایی با اشاره به اجرای طرح “روستاهای نوفن” گفت: این طرح در راستای انتقال فناوری نوین به کسب‌وکارهای خرد و کوچک روستایی به اجرا در آمد. تاکنون در ۱۰ استان کشور جلساتی را برگزار و دستگاه های مرتبط را درگیر کردیم، برخی از رسته‌ها نیز مشخص شده‌اند و قرار است مورد حمایت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بحث ارزش افزوده و رشد اقتصادی در روستاها کمتر مورد توجه بود گفت: در طرح نوفن برای ایجاد شغل برای روستاییان تلاش می‌کنیم. تلاش این است تا سطح فناوری شغلی و نرخ بهره‌وری در تولیدات کشاورزی افزایش یابد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.