صفحه اصلی / اسلایدر / دولت ایران کم خرج ترین دولت خاورمیانه شناخته شد+ جدول
دولت ایران کم خرج ترین دولت خاورمیانه شناخته شد+ جدول

دولت ایران کم خرج ترین دولت خاورمیانه شناخته شد+ جدول

کسب و کار نیوز- صندوق بین‌المللی پول دولت ایران را به‌عنوان کم‌خرج‌ترین دولت خاورمیانه از نظر نسبت هزینه‌کرد به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، جدیدترین آمار ارائه‌شده از سوی صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد دولت ایران کم‌خرج‌ترین دولت میان دولت‌های خاورمیانه در سال ۲۰۲۲ بوده است. نسبت هزینه‌های دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۲.۲۹ درصد بوده است که کمترین رقم میان ۱۱ دولت خاورمیانه‌ای در این سال بوده است.

یمن و قطر به‌ترتیب پس از ایران در جایگاه دومین و سومین دولت کم‌خرج خاورمیانه در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته‌اند. نسبت هزینه‌کرد دولت به تولید ناخالص داخلی یمن در سال میلادی گذشته ۱۲.۷۳ درصد و این رقم برای قطر ۲۵.۴۲ درصد برآورد شده است.

دولت‌های امارات، عربستان، فلسطین، عمان، بحرین، اردن، عراق و کویت نیز به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم تا یازدهم از این نظر قرار گرفته‌اند.

کویت با نسبت ۴۰.۶۷درصدی هزینه‌کرد دولت به تولید ناخالص داخلی پرخرج‌ترین دولت خاورمیانه از این نظر شناخته شده است.

بر اساس آمار صندوق بین‌المللی پول در سال ۲۰۲۱ هزینه‌کرد دولت در ایران کاهش یافت و در حالی که نسبت هزینه‌کرد دولت به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۳ درصد بود این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۱۲.۲ درصد کاهش یافت و در سال ۲۰۲۲ با افزایش نسبی به ۱۲.۲۹ درصد رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.