صفحه اصلی / اسلایدر / افزایش قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی است
افزایش قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی است

افزایش قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی است

کسب و کار نیوز- درحالی شایعاتی در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما مطرح شده که طبق اعلام سازمان هواپیمایی هنوز تغییری در قیمت بلیت صورت نگرفته است و در صورت گرانفروشی ایرلاین‌ها با آن‌ها برخورد می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، این روزها بحث افزایش قیمت بلیت هواپیما در میان مردم پیچیده است که باعث شده بازار سیاهی برای بلیت ها ایجاد شود این درحالی است که به گفته مسئولان حوزه هوایی هنوز هیچ خبری از تغییر قیمت بلیت هواپیما نیست.

بیش از یک سال است که قیمت بلیت هواپیما تغییر نکرده است و همین موضوع باعث شده که بسیاری از ایرلاین ها  و شرکت های هواپیمایی با مشکلاتی روبرو شوند و در خواست افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی بلیت را بدهند که البته این میزان افزایش قیمت از سوی  سازمان هواپیمایی کشور رد شد.

ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت بلیت هواپیما را تصویب نکرده است

جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: به هیچ عنوان قیمت بلیت هواپیما تغییری نکرده و هنوز افزایش قیمت ها در ستاد تنظیم بازار به تصویب نرسیده است.

او ادامه داد: درخواست افزایش قیمت بلیت ها در شورای عالی هواپیمایی، سازمان  حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت راه وشهرسازی تایید شده است اما این درخواست توسط وزیر راه وشهرسازی در  ستاد تنظیم بازار مطرح شده و این ستاد هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته است.

یازرلو بیان کرد: با توجه به آنکه هزینه ها و ارائه خدمات شرکت های هواپیمایی به صورت دلاری است بنابراین آنها درخواست احتساب هزینه ها به صورت دلاری را داده بودند که آن را نپذیرفتیم. تمامی فرایند ارائه خدمات و همچنین شرایط اقتصادی  مردم در تعیین قیمت بررسی می شود.

قیمت بلیت هواپیما به هیچ عنوان تغییری نکرده است

همچنین در این خصوص محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور هم چندی پیش به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هیچ ابلاغیه ای مبنی بر افزایش قیمت بلیت های هواپیما تا به این لحظه صادر نشده و نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای  داخلی افزایش نیافته است.

به گفته او، سازمان هواپیمایی کشور به محض مشاهده  تغییر یا افزایش قیمت بلیت هواپیما توسط ایرلاین ها با آنها برخورد کرده و متخلفان به تعزیرات معرفی می شوند.

رئیس سازمان هواپیمایی می گوید: هیچ تغییر قیمتی در رابطه با بلیت هواپیما قابل قبول نیست و در صورتی که قیمت بلیت افزایش یابد از طریق ابلاغیه و مصوبه آن را رسانه ای خواهیم کرد اما تا این لحظه قیمت بلیت هواپیما افزایش نیافته است.

محمدی بخش گفت: درحال حاضر با چندین شرکت هواپیمایی متخلف در خصوص گران فروشی برخورد کرده و آن‌ها را به تعزیرات معرفی کرده ایم.

مسافران بلیت را از سایت های معتبر خریداری کنند

بسیاری از مسافران در  ایام تعطیلات به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بودند که بلیت  در مسیرهای مختلف از جمله  تهران-مشهد با افزایش قیمت روبرو شده است که در این خصوص یازرلو  سخنگوی سازمان هواپییمایی می گوید: افزایش قیمت ها که ممکن است در برخی از مسیرها وجود داشته باشد ناشی از موتورهای جستجو و وب سایت ها است که قیمت های خارج از نرخ مصوب به مسافران عرضه می کنند که در این خصوص سازمان هواپیمایی به  عنوان دستگاه حاکمیتی، متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی می کند تا برخورد با آن‌ها صورت گیرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور بیان کرد: به مسافران توصیه می کنیم که بلیت های خود را از سایت های معتبر خریداری کرده تا در صورت بروز مشکل و یا گران فروشی سازمان هواپیمایی کشور بتواند ورود کرده و مبلغ اضافه دریافت را از  این سایت ها دریافت کنند.

براساس این گزارش با توجه به آنکه بسیاری از مسافران در روزهای پیک سفر مجبور هستند از سایت های فروش بلیت خریداری کنند بنابراین در این شرایط باید نظارت ها توسط سازمان هواپیمایی افزایش یابد تا تخلفی در این زمینه رخ ندهد و مسافران بلیت را با قیمت مصوب خریداری کنند.

گفتنی است مسافران باید بلیت پروازهای داخلی را با قیمت مصوب دی سال ۱۴۰۰ که در سایت انجمن شرکت های هواپیمایی قرار دارد خریداری کنند و به هیچ عنوان نباید بلیتی بالاتر از نرخ مصوب به فروش برسد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.