صفحه اصلی / اصناف / افت ۲۰ الی ۳۰ درصدی تقاضای خرید تلفن‌ همراه
افت ۲۰ الی ۳۰ درصدی تقاضای خرید تلفن‌ همراه

افت ۲۰ الی ۳۰ درصدی تقاضای خرید تلفن‌ همراه

کسب و کار نیوز- رئيس اتحاديه فروشندگان دستگاه‌هاي صوتي و تصويري، تلفن ‌همراه و لوازم جانبي تهران در خصوص آخرين وضعيت بازار اين صنف گفت: فروش لوازم الکترونيک ۳۰ درصد کاهش يافته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا رمضان، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران گفت: همواره با افزایش قیمت ارز شایعاتی مبنی بر عدم عرضه کالاهای الکترونیک در بازار منتشر می شود که این اخبار کاملا نادرست است.

به گفته وی فروشندگان واردات خود را انجام می دهند و بدون در نظر گرفتن نوسان ارز با توجه به نیاز و کشش بازار و حتی در برخی موارد با ضرر و زیان، کالاهای خود را عرضه می کنند.

رمضان همچنین افزود: کالاهای الکترونیک وابسته به فناوری روز هستند و به همین دلیل فروشندگان نمی توانند آن را احتکار کنند، زیرا تقریبا هر دو ماه یکبار سری جدید و به روز کالاها وارد بازار جهانی و مدل های موجود، کهنه می شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفنهمراه و لوازم جانبی تهران با اشاره به اینکه اولویت خرید مردم به دلیل کاهش قدرت خرید و افزایش قیمت تلفن همراه در پی نوسان ارز متفاوت شده است، تصریح کرد: تقاضای خرید موبایل و لوازم الکترونیک تقریبا بین ۲۰ الی ۳۰ درصد کاهش یافته است و فروشندگان با کاهش فروش روبه رو بوده اند، اما باید گفت در مقابل عرضه ثابت بوده و موجودی کالاها بر حسب نیاز بازار تامین است و مردم به راحتی می توانند خرید خود را انجام دهند.

وی در ادامه با تاکید به عدم خرید تلفن همراه از دستفروشان گفت: تلفنهمراه یک کالای سنددار است و باید حتما از مغازه های دارای مجوز کسب معتبر خریداری شود.

رمضان افزود: دستفروشان تنها می توانند کالاهای جانبی که نیاز به سند و مالکیت ندارند، بفروشند و مردم باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.