صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / وزیر ارتباطات: اتصال متقابل پیام‌رسان‌های ایرانی برقرار شد/ استقبال چند صدهزار نفری در روزهای نخست
وزیر ارتباطات: اتصال متقابل پیام‌رسان‌های ایرانی برقرار شد/ استقبال چند صدهزار نفری در روزهای نخست

وزیر ارتباطات: اتصال متقابل پیام‌رسان‌های ایرانی برقرار شد/ استقبال چند صدهزار نفری در روزهای نخست

کسب و کار نیوز- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در چند روزی که از اتصال متقابل پیام‌رسان‌های ایرانی می‌گذرد، چند صدهزار کاربر از آن استفاده کرده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز،

«عیسی زارع‌پور» در آیین رونمایی از فاز نخست طرح «اتصال متقابل» بین پیام‌رسان‌های ایرانی، اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های وزارت ارتباطات حمایت از پیام‌رسان‌های ایرانی است و یکی از خدماتی که امروز به شکل رسمی رونمایی می‌شود، قابلیت اتصال متقابل پیام‌رسان‌های داخلی است. در این قابلیت می‌توان پس از به‌روزرسانی امکان اتصال و رد و بدل کردن پیام میان پیام‌رسان‌های بومی را مهیا کرد.

وی افزود: در این مرحله ارسال پیام متنی و استیکر و فایل پیش‌بینی شده و در فاز بعدی امکان ساخت گروه در پیام‌های مختلف امکان‌پذیر خواهد بود و در نهایت نیز تماس تصویری به این امکانات افزوده می‌شود. وزیر ارتباطات تاکید کرد: مرکزی با شماره تماس ۱۶۴۹ در سازمان فناوری اطلاعات وجود دارد که به سوالات کاربران پاسخ خواهند داد. استقبال از این اقدام خوب بوده و چند ۱۰۰ هزار نفر از این امکان استفاده کرده‌اند.

زارع پور تصریح کرد: امروز یک روز بزرگ و به یادماندنی در صنعت پیام رسانی کشور است. سیاست وزارت ارتباطات از زمانی که من مسولیت را بر عهده گرفتم این بود که از شکل گیری انواع خدماتی که می‌توانند مشکلات مردم را حل کنند، حمایت کنیم. این شامل انواع خدماتی است که در بستر سکوهای دیجیتال ارائه می‌شود.

وی افزود: ما از ابتدای شروع دولت سیزدهم سیاست حمایت تمام قد از پیام‌رسان‌های داخلی را در دستور کار خود قرار دادیم. در اواسط سال گذشته با توجه به شرایط کشور تصمیم گرفته شد محدودیت‌هایی در پلتفرم‌های خارجی ایجاد شود. در آن برهه مسوولیت‌های ما چند برابر شد.

زارع‌پور تاکید کرد: از زمانی که این اتفاق رخ داد لازم بود من به عنوان وزیر ارتباطات راهی برای ارتباط مردم با یکدیگر فراهم کنیم و آن را با کمک تسهیل زیرساخت ارتباطی مردم انجام بدهیم. گاهی اوقات برای پیشبرد این کار حتی روزی ۲ جلسه برگزار می‌کردیم تا مردمی که از پیام‌رسان داخلی استفاده می‌کنند مشکلی با این قضیه نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌هایی که مجموع همکارانم در وزارت ارتباطات و همت متخصصین و جوانان نخبه پیام‌رسان‌های داخلی توانستیم امکاناتی را به صورت پایدار برای مردم کشور فراهم کنیم. وزیر ارتباطات در ادامه افزود: پیام‌رسان‌های ما امروز بیش از ۳۵ میلیون کاربر یکتای فعال دارند و روزانه چند ۱۰ هزار کاربر به صورت ماهانه به آن‌ها افزوده می‌شود.

زارع‌پور افزود: سیاست وزارت ارتباطات حمایت از پیام‌رسان‌های بومی است. تا پیش از این تماس صوتی و تصویری با کیفیت داشتم اما زمانی که بار ترافیکی بیشتر می‌شد گاهی مشکلاتی را تجربه کردیم اما اکنون چنین مشکلاتی رفع شده است. پیام‌رسان‌های داخلی قابل اعتماد و پایدار هستند. جالب است بدانید اکنون کاربرانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند نیز به پیام‌رسان‌های داخلی دسترسی دارند و در حال ایجاد زیرساخت برای افزایش این تعداد هستیم.

وزیر ارتباطات افزود: این قابلیت جدید بر اساس نیازی که مردم داشتند شکل گرفته است. تنوع پیام‌رسان‌ها برای برخی کاربران ایجاد مشکل می‌کرد و مردم مطالبه داشتند تا امکان تبادل پیام بین پیام‌رسان‌ها اتفاق بیفتد تا دیگر نیاز نباشد یک فرد تمام پیام‌رسان‌ها را نصب کند تا بتواند با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت برخی هجمه‌هایی علیه اتصال متقابل شکل گرفته است در حالی که اگر این کار را اروپاییان انجام می‌دادند همین افراد از آن تعریف می‌کردند. اما این کار بزرگی است که توسط جوانان ما انجام شده و جزو کارهای بزرگ در این صنعت است. اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها به یکدیگر کاری است که در سال ۲۰۲۴ باید توسط پیام‌رسان‌های بزرگ دنیا انجام شود و ما این کار را قبل از این تاریخ به مرحله اجرا درآورده‌ایم.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: این مسیر را دنیا با اولویت دادن به پیام‌رسان‌های بومی خود انجام می‌دهند. در آینده نزدیک کشوری که از خودش دارایی دیجیتال نداشته باشد از نقشه دنیا حذف می‌شود. این راهی نیست که ما فقط به سمت آن حرکت کرده باشیم اما اولین کشوری هستیم که آن را به صورت عملیاتی توسط نخبگان کشور و زیر نظر وزارت ارتباطات به عنوان تنظیم‌گر، پیاده‌سازی کردیم.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.