صفحه اصلی / اسلایدر / بنگاه‌های املاک عامل قیمت‌سازی مسکن/ وزارت راه: در تلاشیم بازار مسکن را ساماندهی کنیم
بنگاه‌های املاک عامل قیمت‌سازی مسکن/ وزارت راه: در تلاشیم بازار مسکن را ساماندهی کنیم

بنگاه‌های املاک عامل قیمت‌سازی مسکن/ وزارت راه: در تلاشیم بازار مسکن را ساماندهی کنیم

کسب و کار نیوز- مشاور وزیر راه و شهرسازی از فعال‌شدن ابزارهای شناسایی خانه‌های خالی خبر داد و گفت: در تلاشیم بازار مسکن را با مدیریت تقاضا و عرضه ساماندهی کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، روح‌الله اکبری اظهار کرد: در تلاشیم با جهش تولید مسکن، عرضه و تولید را افزایش دهیم و در عین حال با مدیریت تقاضا هم در بازار خرید و فروش و هم بازار عرضه، ساماندهی بازار مسکن را رقم بزنیم. وی افزود: با توجه به این‌که ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور اوج جابه‌جایی مستأجران است، ساماندهی بازار اجاره در دستور کار است که در نشست شورای‌عالی مسکن استان این مهم و عملیات ساماندهی بازار اجاره‌بها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این نشست موضوع ساماندهی بازار اجاره با بهره‌مندی از ابزارهای قانونی و عرضه خانه‌های خالی به بازار مسکن برای افزایش عرضه مورد تأکید قرار گرفت، همچنین مقرر شد شهرداری‌ها و مدیران عامل عمران شهرهای جدید ابزارهای شناسایی خانه‌های خالی را فعال کنند و دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون برق، آب و گاز برای شناسایی واحدهای مسکونی خالی به دستگاه‌ها کمک لازم را برسانند.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه اقدامات کمک به بازار عرضه مسکن است، گفت: مقرر شده است فعالیت بنگاه‌های املاک غیررسمی رصد و از فعالیت آنها جلوگیری شود، چون بخش عمده قیمت‌سازی‌ها توسط بنگاه‌ها و مشاوران املاک انجام می‌شود که ضروری است بنگاه‌های متخلف در بازار مسکن شناسایی شوند و با این کار از قیمت‌سازی‌های غیرواقعی در بازار مسکن جلوگیری شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به ساماندهی و شناسایی سایت‌هایی که به قیمت‌سازی غیرواقعی مسکن دامن می‌زنند، اضافه کرد: مقرر شد کنترل لازم در این خصوص انجام شود، به همین منظور ضرورت دارد کارشناسان بخش صنعت، معدن و تجارت و استانداری تهران طبق شرح وظایف خود کنترل بازار مسکن را به‌عهده بگیرند. این جلسه برای کنترل شیوه عملیاتی‌سازی کار و هماهنگی بین  دستگاه‌ها تشکیل شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.