صفحه اصلی / اسلایدر / عرضه خودرو ۲ برابر شد/ دعوت از خریداران برای تحویل حضوری خودرو
عرضه خودرو ۲ برابر شد/ دعوت از خریداران برای تحویل حضوری خودرو

عرضه خودرو ۲ برابر شد/ دعوت از خریداران برای تحویل حضوری خودرو

کسب و کار نیوز- ۲ برابر شدن تحویل خودرو در هفته جاری از یک سو و محدودیت ناوگان حمل‌ونقل از سوی دیگر، خودروسازان را مجبور کرده تا از مشتریان خود بخواهند با مراجعه حضوری به کارخانجات، نسبت به تحویل خودروی خود اقدام کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، طی چند سال اخیر، ‌میانگین تحویل خودرو به مشتریان در دو کارخانه ایران‌خودرو و سایپا ۲۵ هزار دستگاه در هفته بود؛ اما با افزایش چشمگیر تولید در سال جدید، میزان تحویل خودرو هم مضاعف شده است؛ به عنوان مثال، تولید ایران‌خودرو در فروردین امسال ۶۵ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.

بر اساس این گزارش، با اعلام نتایج نوبت‌بندی سامانه فروش یکپارچه در هفته گذشته، از این هفته تحویل این خودروها آغاز شده است. با این حال، ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل خودرو همچنان در سطح همان میانگین ۲۵ هزار خودرو در هفته است. به همین دلیل دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا قصد دارند برای تسریع در تحویل خودروها به مشتریان، ‌ از حدود نیمی از آنها دعوت کنند تا با مراجعه حضوری به کارخانجات، نسبت به تحویل خودروی خود اقدام کنند.

بدین ترتیب با توجه به محدودیت‌های موجود در ناوگان حمل و نقل کشور، امکان تحویل حضوری خودروها در تمامی سایت‌های تولیدی خودروسازان در کشور فراهم شده است و مشتریان محترم می‌توانند پس از دریافت پیامک مربوطه، نسبت به انتخاب دریافت خودرو به صورت حضوری اقدام کنند.

تحویل حضوری، سبب کاهش زمان انتظار و ایجاد سرعت در فرآیند تحویل خودرو خواهد شد.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که ادامه افزایش عرضه توسط خودروسازان می‌تواند در تعدیل قیمت‌های بازار خودرو تاثیرگذار باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.