صفحه اصلی / اسلایدر / بیمه شدن بیش از ۶۳۸ هزار نفر در بخش مشاغل آزاد جدید در سال ۱۴۰۱
بیمه شدن بیش از ۶۳۸ هزار نفر در بخش مشاغل آزاد جدید در سال ۱۴۰۱

بیمه شدن بیش از ۶۳۸ هزار نفر در بخش مشاغل آزاد جدید در سال ۱۴۰۱

کسب و کار نیوز- معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به اینکه بیش از ۶۳۸ هزار نفرحرف مشاغل آزاد جدید در سال ۱۴۰۱بیمه شده اند گفت:تعداد برقراری های بیمه بیکاری درسال ۱۴۰۱ حدود ۴درصد کاهش یافته است که نشان دهنده بهبود اشتغال کشور است.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزارت کار از بیمه شدن بیش از  از ۶۳۸ هزار نفر حرف مشاغل آزاد جدید در سال  ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: با احتساب بیمه‌شدگان اجباری و حرف و مشاغل آزاد جدید بیش از ۶۳۸ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ آغاز به کار کرده‌‌اند، تعداد برقراری‌های بیمه بیکاری نیز در مدت مشابه مذکور (بهمن ۱۴۰۱ (۱۶۶۴۲۳ نفر) نسبت به اسفند ۱۴۰۰ (۱۷۳۴۰۰۰ نفر) نیز با کاهش ۴درصدی همراه بوده است که نشان‌دهنده کاهش بیکاری و بهبود شرایط اشتغال کشور است.

کریمی بیرانوند گفت: بنابراین، طبق آمار سازمان تأمین اجتماعی طی یکساله اخیر تعداد بیمه بیکاری کاهش یافته و آمار بیمه‌شدگان اجباری و حرف و مشاغل آزاد افزایش یافته که هر دو نشان از بهبود اوضاع بازار کار کشور و افزایش کیفیت شغل و درآمد است. معاون وزیر کار تأکید کرد: بیمه تأمین اجتماعی نشانه تلفیق پایداری شغل و کیفیت آن است که سبب ماندگاری و افزایش اشتغال رسمی می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به آمار مرکز آمار ایران گفت: گزارش‌های مرکز آمار، بر مبنای نمونه‌گیری از کل جامعه آماری است و طبق آخرین گزارش این مرکز، بررسی نرخ بیکاری افراد ۱۵ساله و بیشتر نشان می‌دهد که ۹.۷ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. در زمستان ۱۴۰۱، به میزان ۴۰.۵درصد جمعیت ۱۵ساله و بیش‌تر، از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان ۱۴۰۰) ۰.۱ درصد افزایش یافته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.