صفحه اصلی / اصناف / رییس اتاق اصناف ایران: اختلال و قطعی پی در پی سامانه درگاه ملی مجوزها سبب کاهش چشمگیر تعداد صدور پروانه کسب شده است
رییس اتاق اصناف ایران: اختلال و قطعی پی در پی سامانه درگاه ملی مجوزها سبب کاهش چشمگیر تعداد صدور پروانه کسب شده است

رییس اتاق اصناف ایران: اختلال و قطعی پی در پی سامانه درگاه ملی مجوزها سبب کاهش چشمگیر تعداد صدور پروانه کسب شده است

کسب و کار نیوز- رییس اتاق اصناف ایران: اختلال و قطعی پی در پی سامانه درگاه ملی مجوزها سبب کاهش چشمگیر تعداد صدور پروانه کسب شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، رییس اتاق اصناف ایران گفت: اختلال و قطعی در سامانه درگاه ملی مجوزها مشکلات عدیده ای را برای کاربران این سامانه به همراه داشته است و اعتراض خود را به وزارت اقتصاد و امور دارایی اعلام کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران  قاسم نوده فراهانی اظهار کرد: در کمتر از بیست روز کاری فروردین ماه ، ۵ روز سامانه درگاه ملی مجوزها قطع بوده و روزهای دیگر نیز اختلال داشته است که اعتراض خود را به وزارت اقتصاد و امور دارایی اعلام کرده ایم.

فراهانی با بیان اینکه همین امروز سی فروردین ماه سامانه درگاه ملی مجوزهای وزارت اقتصاد و امور دارایی قطع است، تصریح کرد: در سال گذشته همین ایام فروردین ماه، حدود ۱۷هزار درخواست صدور مجوز در سامانه اصناف ثبت شد و عملیات آن انجام شد ولی امسال که باید رشد داشته باشیم، کمتر از ۱۰هزار درخواست از درگاه مجوزها دریافت شده است.

نوده فراهانی ضمن اعلام نارضایتی شدید واحد‌های صنفی که در جلسات با مسئولین بویژه ریاست محترم جمهور و نمایندگان مجلس نیز اظهار کرده اند، گفت: این درگاه قرار بود مانع زدایی کند ، تا کار را به بخش خصوصی بسپاریم، ولی کاری را که اتحادیه های صنفی به خوبی انجام میدادند، از آنها گرفتیم و سرعت پاسخگویی دستگاههای دولتی نیز بهتر نشده است.

وی افزود: قانون مقررات زدایی برای آن بود که موانع دستگاههای دولتی رفع شود، درحالیکه مجریان قانون، به جای دستگاههای دولتی، دست و پای اتاقها و اتحادیه ها که نهاد مردمی هستند را می‌بندند.

نوده فراهانی همچنین اعلام کرد: پاسخ استعلامهای دستگاههای دولتی نظیر سازمان مالیاتی، به نحوی است که حدود ۴۰درصد از درخواست‌های مجوز، رد میشود و بهبودی نسبت به قبل حاصل نشده است.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.