صفحه اصلی / اسلایدر / وزیر راه و شهرسازی: ۳۶۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان احداث می‌شود
وزیر راه و شهرسازی: ۳۶۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان احداث می‌شود

وزیر راه و شهرسازی: ۳۶۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان احداث می‌شود

کسب و کار نیوز- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداث ۳۶۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان گفت: ۲۴۰ هزار واحد در شهرها و ۱۲۰ هزار واحد دیگر در روستاها باید ساخته شود که دراین‌بین سازمان ملی زمین و مسکن، زمین موردنیاز این پروژه را در شهرها و مراکز استان‌ها تأمین خواهد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مهرداد بذرپاش در نشستی با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده در قالب قانون جهش تولید مسکن برای ساخت ۳۶۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها ویژه مددجویان، اظهار کرد: تأمین زمین برای این طرح باید به‌صورت استان به استان و به شکل مستمر پیگیری شده و از ظرفیت موجود اراضی برای ساخت مسکن متقاضیان استفاده شود.

وی همچنین بر لزوم برگزاری جلسات مستمر و ماهانه با مدیران کمیته امداد و معاونان حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری اقدامات موردنیاز ساخت مسکن محرومان تأکید کرد. رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این نشست، اشتغال، تأمین مسکن و فرهنگ‌سازی برای خودباوری و خوداتکایی را سه محور مهم اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توانمندسازی و مولدسازی عنوان کرد.

سید مرتضی بختیاری گفت: در همین راستا ۵۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن محرومان شناسایی شده و با همراهی وزارت راه و شهرسازی با طی مراحل تغییرات کاربری و الحاق آنها به محدوده‌های شهری استفاده خواهد شد.

در این نشست مقرر شد که سامانه هوشمند امداد (سها) کمیته امداد امام خمینی (ره) به سامانه املاک و اسکان متصل شده تا ثبت و دسترسی به اطلاعات و تبادل اطلاعات این دو سامانه تسهیل شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.