صفحه اصلی / اصناف / ثبات بازار نجات دهنده اقتصاد کشور است
ثبات بازار نجات دهنده اقتصاد کشور است

ثبات بازار نجات دهنده اقتصاد کشور است

کسب و کار نیوز- رئیس اتاق اصناف ایران گفت:هدف مهار تورم و رشد تولید تعیین شده است؛ زیرا نجات دهنده اقتصاد کشور، تولید است.

به گزارش کسب و کار نیوز، نوده فراهانی گفت:ما اگر تولید را حمایت و به تولید اطمینان بدهیم، تورم در کشور به صفر می‌رسد. رئیس اتاق اصناف ایران گفت: زمانی که تولید کنندگان برای مواد اولیه هر روز با قیمت‌های جدیدی مواجه می‌شود به طبع باعث قطره چکانی کالا به بازار می‌شود. او گفت: تشکل‌های صنفی به عنوان بزرگترین بخش خصوصی با حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار واحد صنفی، ۴۰۰ اتاق اصناف و ۷۶۳۰ اتحادیه صنفی که بالغ بر یک سوم جمعیت کشور است، نقش بسزایی را در امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ایفا می‌کنند.

او ادامه داد: دیده نشدن تولیدی‌های کوچک، مسائل و مشکلات دیگری را پیش می‌آورد که در عمل موجب تضعیف این نهاد خصوصی می‌شود؛ بهره بالای بانکی یکی از آن‌ها است. تولیدکننده نمی‌تواند با بهره مثلا ۲۴ درصد با رقبای کشور‌های همسایه رقابت کند. در صورتی که کالای تولید شده توسط آنان از نظر کیفیت مورد قبول است.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: اگر تولید رونق پیدا کند ،بیکاری در کشور نخواهیم داشت. ثبات بازار باعث تشویق تولید کننده به تولید کالایی با کیفیت بهتر، در درجه اول می‌تواند مورد استفاده ملت خودمان باشد و دوم موجب صادرات و خلق بازار‌های جدید می‌شود.

نوده فراهانی به برخی از مشکلات اصناف اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار بدون در نظر گرفته شدن نقش و جایگاه اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف تصویب و با اجرای قانون فوق، وظیفه اصلی اتحادیه‌ها و اتاق‌ها نادیده گرفته و به صورت واقعی نقش آنان کم رنگ شده است. سه روز به اتحادیه‌ها وقت رسیدگی پرونده داده اند که این مدت باید حداقل ۱۰ روز باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.