صفحه اصلی / اسلایدر / مرغ ۸۳ هزار تومانی مورد تایید نیست/ مرغ گرم برای جبران کمبود وارد شد
مرغ ۸۳ هزار تومانی مورد تایید نیست/ مرغ گرم برای جبران کمبود وارد شد

مرغ ۸۳ هزار تومانی مورد تایید نیست/ مرغ گرم برای جبران کمبود وارد شد

کسب و کار نیوز- رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به نیاز کشور، ماهانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی باید در کشور صورت گیرد تا میزان عرضه افزایش یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد یوسفی افزود: کاهش جوجه ریزی اسفند ماه علت کمبود ان برای عرضه بوده است. رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: با توجه به ذخایر مناسب پشتیبانی امور دام، کمبودی در عرضه مرغ منجمد نداریم و نیازی به واردات مرغ منجمد نیست.

وی با بیان اینکه نرخ ۸۳ هزارتومانی مرغ مورد تایید نیست، تاکید کرد: دولت برای مدیریت عرضه اقدام به واردات مرغ گرم کرده است.

یوسفی با بیان اینکه ماهانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری باید صورت گیرد، تصریح کرد: برآورد‌ها حاکی از آن است که جوجه ریزی فروردین به ۹۵ میلیون قطعه برسد که این میزان کمتر از نیاز داخل است. اما پیش بینی می‌شود که جوجه ریزی در ماه‌های آتی متعادل شود.

کاهش قیمت‌ گوشت مرغ در روزهای آینده

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه هم گفت: علت افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار، وقفه یک هفته‌ای تولید جوجه یکروزه در اسفندماه سال ۱۴۰۱، حذف برخی گله‌های مرغ مادر مولد و کمبود نهاده‌های دامی است.

محمدرضا صدیق پور افزود: به طور قطع افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار مقطعی است و به‌زودی به روال عادی باز می‌گردد، زیرا اکنون میزان جوجه ریزی بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون قطعه انجام می‌شود. با توجه به حل مشکل نهاده‌های طیور و روال عادی روند تولید در فروردین ماه به‌زودی بازار این محصول به شرایط عادی باز می‌گردد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.