صفحه اصلی / اسلایدر / پایین بودن کیفیت ربع سکه‌های مرکز مبادله شایعه است/ اعلام قیمت فروش مردمی سکه‌ها
پایین بودن کیفیت ربع سکه‌های مرکز مبادله شایعه است/ اعلام قیمت فروش مردمی سکه‌ها

پایین بودن کیفیت ربع سکه‌های مرکز مبادله شایعه است/ اعلام قیمت فروش مردمی سکه‌ها

کسب و کار نیوز- معاون بازار مرکز مبادله ارز و طلا اظهار داشت: نماینده بانک مرکزی با نماینده خزانه بانک عامل در جلسه‌ای تمام سکه‌ها را مورد بررسی قرار دادند اگر صرافی مدعی است سکه‌ای اشکال و ایرادی دارد باید سکه را تحویل دهد تا ادعا مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مسعود توکلی درباره دلایل استقبال کمرنگ صرافی‌ها از خرید ربع سکه از طریق مبادله ارز و طلا اظهار داشت: این میزان فروش ربع سکه در مرکز مبادله دو دلیل دارد و به زودی استقبال برای خرید بیشتر خواهد شد. اولین دلیل شرایط بازار است که قیمت‌ها کاهشی بوده و هم انس جهانی و هم نرخ دلار در بازار نزولی شده و به همین دلیل تا حدودی تقاضا برای سکه کم شد. از این رو سفارشات‌ صرافان کمی محتاطانه بود.

وی ادامه داد: دلیل دیگر این است که همه صرافان عضو مرکز مبادله امکان خرید سکه از مرکز را ندارند چراکه پیش از این به صرافان اعلام کرده بودیم برگه‌ای را تحت عنوان وکالت‌نامه تحویل گیرنده سکه را ارائه دهند و باید فردی که سکه را از خزانه بانک مرکزی تحویل می‌گیرد، به صورت محضری معرفی شود. روند ارائه این وکالت‌نامه تا حدودی روند را طولانی کرده اما روزانه این وکالت‌نامه در حال صدور است و صرافان بیشتری مجاز به خرید ربع سکه از مرکز می‌شوند.

معاون مرکز مبادله ارز و طلا گفت: به این دو دلیل هنوز همه صرافان نسبت به خرید سکه از مرکز مبادله اقدام نکردند و رفته رفته تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

توکلی درباره موضوعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر وجود اشکالاتی در کیفیت ربع سکه‌های عرضه شده در مرکز مبادله ارز و طلا تاکید کرد: تمام این موضوعات شایعه و کذب است. اولا تا به این لحظه مشخص نیست چه ایرادی را بر این سکه‌ها وارد کرده‌اند و ایراد گرفته شده معلوم نیست و نمی‌دانیم چه اشکالی را وارد می‌دانند. نماینده بانک مرکزی با نماینده خزانه بانک عامل در جلسه‌ای تمام سکه‌ها را مورد بررسی قرار دادند اگر صرافی مدعی است سکه‌ای اشکال و ایرادی دارد باید سکه را تحویل دهد تا ادعا مورد بررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اساسا چنین ایراد و اشکالی وجود ندارد و تا کنون هیچ گزارشی از صرافی‌هایی که سکه خریده‌اند مبنی بر اشکال در کیفیت ربع سکه‌ها ارائه نشده است. محال است عیار این سکه‌ها ابهاماتی داشته باشد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلا در پاسخ به این سوال که چرا صرافی‌هایی که نسبت به خرید سکه اقدام کرده‌اند، هنوز عرضه ندارند و این شائبه ایجاد شده که برخی از صرافان عرضه را در ایام افزایش قیمت‌ها انجام خواهند داد، گفت: دغدغه‌ای که وجود دارد بحث نظارتی است سامانه سنا در حال ایجاد امکان ثبت خرید سکه است و این سامانه تقریبا آماده شده و بانک مرکزی در حال بررسی سامانه نظارتی مرکز مبادله ارز و طلا است و صرافی‌ها پس از آماده شدن سامانه اقدام به فروش و توزیع خواهند کرد.

توکلی درباره قیمت فروش ربع سکه توسط صرافی‌ها تاکید کرد: صرافی‌ها اجازه دارند تنها یک درصد از قیمت بالاتر از نرخ کشف شده در مرکز مبادله سکه را به متقاضیان بفروشند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.