صفحه اصلی / اسلایدر / ایجاد اشتغال برای ۱۶ هزار نفر در بخش خدمات توسط تعاونی‌ها طی اسفند گذشته
ایجاد اشتغال برای ۱۶ هزار نفر در بخش خدمات توسط تعاونی‌ها طی اسفند گذشته

ایجاد اشتغال برای ۱۶ هزار نفر در بخش خدمات توسط تعاونی‌ها طی اسفند گذشته

کسب و کار نیوز- دراسفند ماه ۱۴۰۱ بیش از ۱۶هزار نفر در بخش خدمات در حوزه تعاون طی اسفندماه ۱۴۰۱شاغل شده اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، بخش تعاون در راستای قوانین بالادستی یکی از ارکان اقتصاد کشور به شمار می‌رود. مطابق اصول ۴۳و ۴۴قانون اساسی، یکی از بخش‌های مهم اقتصادی، بخش تعاونی است که با پویایی آن بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی از نظام توزیع تا بیکاری برطرف و گام موثری در جهت ایجاد اشتغال پایدار و حذف دلالی و واسطه‌گری برداشته می‌شود.

اگر بخواهیم مزیت های تشکیل بنگاه های اقتصادی را بیان کنیم فقرزدایی، توزیع عادلانه ثروت و درآمد، رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار، توسعه کارآفرینی، تقویت تولید ملی و تجمیع سرمایه‌های خرد از جمله مزیت‌ها است. مطابق بررسی ها هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون ارزان‌تر از سایر بخش‌هاست و با سرمایه اندک می توان در حوزه تعاون اشتغالزایی کرد.

مطابق آخرین گزارش های آماری از معاونت تعاون ۸۸۸طرح تعاونی در بخش‌های تولیدی،‌ خدمات، توزیعی و مسکن در اسفند ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید که از این تعداد، ۵۷۲طرح (معادل ۶۴درصد) در حوزه تولید، ۲۶۴طرح در بخش‌های خدمات و سایر توزیعی (معادل ۳۰درصد) و ۵۲طرح در حوزه مسکن (معادل ۶ درصد) است.

برای طرح‌های افتتاح شده حدود ۵۰۳۱میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته که از این مبلغ حدود ۲۰۱۴میلیارد تومان (معادل ۴۰درصد کل) در طرح‌های تعاونی‌های تولیدی، ۱۶۳۹میلیارد تومان (۳۳درصد) در طرح‌های خدماتی و سایر توزیعی و ۱۳۷۸میلیارد تومان در طرح‌های مسکن (معادل ۲۷درصد) سرمایه‌گذاری شده است.

طبق آخرین اطلاعات معاونت امور تعاون وزارت کار، سرانه سرمایه‌گذاری به ازای ایجاد هر شغل موقت (تعاونی‌های مسکن) ۳۹۵میلیون تومان و به ازای هر شغل پایدار (تولیدی، خدماتی و سایر توزیعی) ۲۸۶میلیون تومان است، همچنین هر طرح به‌طور متوسط ۱۸شغل ایجاد می‌کند که متوسط ایجاد شغل به ازای هر طرح در تعاونی‌های تولیدی ۱۶نفر، مسکن ۶۷نفر (به‌صورت موقت) و خدمات و سایر توزیعی ۱۴نفر است.

همچنین مطالعه کنید:

عرضه ۱۵۰۰ محصول دانش‌بنیان در اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش کسب و کار نیوز ، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.