صفحه اصلی / اصناف / ۱۰ درصد اشتغال کشور در صنعت مبل‎سازی است/ افزایش صادرات در پی تثبیت قیمت ها
۱۰ درصد اشتغال کشور در صنعت مبل‎سازی است/ افزایش صادرات در پی تثبیت قیمت ها

۱۰ درصد اشتغال کشور در صنعت مبل‎سازی است/ افزایش صادرات در پی تثبیت قیمت ها

کسب و کار نیوز- رئيس اتحاديه درودگران و مبل سازان تهران بيان کرد: ۱۰ درصد از اشتغال کشور مربوط به صنعت مبلمان سازي است از اين رو جزء يکي از صنايع اشتغالزا به شمار مي رود.

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا عباسی، رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان تهران گفت: گرانی مواد اولیه مانند پارچه مخصوص، اسفنج و چوب قیمت مبلمان را بخصوص در دو سال گذشته افزایش داده است و واردات پارچه مبلی به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی ممنوع شده است، اما این امر شرایط را برای انحصار برخی از تولیدکنندگان فراهم کرده و از آنجا که نظارتی بر کار آنها نبوده قیمت را هر طور که خواسته اند تعیین کرده اند.

وی افزود: در گذشته که واردات انجام می شد به این صورت بوده که واردکننده گمرک کالا را پرداخت و جنس از طریق قانونی با قیمتی معقول به دست تولیدکننده می رسید؛ اما با ممنوعیت واردات همان اجناس به کشور وارد می شوند اما از راه قاچاق. با اینکه گمرک پرداخت نمی شود اما قیمت ها بعضا گزاف و غیر معقول در بازار مشاهده می شود، به عنوان مثال نرخ کالایی از ۶۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است یا قاچاق پارچه مبلی در کنار نبود نظارت بر کار تولید کنندگان باعث شده تا قیمت مبلی که ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان بوده به ۳۰ میلیون تومان در بازار برسد.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان تهران بیان کرد: ۱۰ درصد از اشتغال کشور مربوط به صنعت مبلمان سازی است از این رو جزء یکی از صنایع اشتغالزا به شمار می رود. صنعت مبلمان سازی ایران مورد علاقه کشورهای دیگر مانند عراق، افغانستان، گرجستان، ارمنستان و آسیای میانه و… است که می توانیم با رفع موانع و صادرات به این کشورها، افزایش تولید داشته باشیم تا ارز بیشتری به کشور وارد شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.