صفحه اصلی / اسلایدر / وزیر کار: حق مسکن کارگران از همین ماه باید پرداخت شود
وزیر کار: حق مسکن کارگران از همین ماه باید پرداخت شود

وزیر کار: حق مسکن کارگران از همین ماه باید پرداخت شود

کسب و کار نیوز- وزیر کار با اشاره به تصویب حق مسکن کارگران در هیات وزیران تاکید کرد: کمک هزینه ۹۰۰ هزار تومانی مسکن کارگران از فروردین امسال باید به کارگران پرداخت شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید صولت مرتضوی اظهار کرد: با موافقت و تصویب هیأت وزیران مبلغ کمک هزینه مسکن کارگران در سال جاری ۹۰۰ هزار تومان شد که از فروردین‌ماه امسال باید به کارگران پرداخت شود. وی با اشاره به مبلغ حق مسکن کارگران در سال گذشته گفت: مبلغ حق مسکن کارگران در سال گذشته از سوی شورای عالی کار ۶۵۰ هزار تومان تعیین شده بود که برای امسال ۲۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و هیأت دولت مصوبه پیشنهادی شورای عالی کار را به تصویب رساند.

مبلغ کمک هزینه مسکن سال گذشته از سوی شورای عالی کار ۶۵۰ هزار تومان تعیین و از طریق وزارت کار به هیات وزیران ارسال شد.البته هیات وزیران این مصوبه را به ۵۵۰ هزار تومان کاهش داد و ابلاغ کرد اما به دلیل طی نشدن روال قانونی اصلاح آن از سوی شورای عالی کار و انتقاد نمایندگان کارگری مصوبه به هیات تطبیق مقررات مجلس رفت و مجددا تایید شد.چندی بعد اداره کل روابط و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مصوبه را جهت اجرا به کارفرمایان ابلاغ کرد.

در سال ۱۳۹۹ مبلغ کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار ۳۰۰ هزار تومان بود که سال ۱۴۰۰ به ۴۵۰ هزار تومان افزایش یافت و پس از آن شورای عالی کار با هدف کمک به هزینه‌های مسکن و اجاره بهای کارگران این رقم را ۶۵۰ هزار تومان پیشنهاد کرد.امسال مبلغ حق مسکن کارگران در شورای عالی کار ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافت و به ۹۰۰ هزار تومان رسید که طبق گفته مقامات کارگری وزیر کار قول مساعد داده بود مجوز آن را از هیات دولت می‌گیرد و این امر محقق شد.

حق مسکن تنها آیتم بسته مزد کارگران است که جهت اجرایی شدن باید از تصویب هیات وزیران بگذرد و سخنگوی دولت در روزهای گذشته با تایید تصویب آن در هیات دولت اعلام کرد که مبلغ کمک هزینه مسکن در جلسه هیات دولت بررسی شد و همان مبلغ ۹۰۰ هزار تومان پیشنهادی شورای عالی کار به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، با تصویب مبلغ ۹۰۰ هزار تومانی حق مسکن در هیات وزیران و تاکید وزیر کار مبنی بر پرداخت آن از فروردین ماه، کارفرمایان مکلفند کمک هزینه ۹۰۰ هزار تومانی مسکن را با حقوق فروردین به کارگران خود بپردازند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.