صفحه اصلی / اسلایدر / محکومیت ۱۰ تا ۳۰ میلیاردی ۷ شرکت متخلف هواپیمایی
محکومیت ۱۰ تا ۳۰ میلیاردی ۷ شرکت متخلف هواپیمایی

محکومیت ۱۰ تا ۳۰ میلیاردی ۷ شرکت متخلف هواپیمایی

کسب و کار نیوز- سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: سال گذشته در خصوص تخلف فروش بلیط هواپیما حدود ۳۹ فقره پرونده تشکیل شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: امسال با توجه به اینکه طرح نظارتی نوروز با طرح ویژه ضیافت ماه رمضان تلفیق شد، نسبت به سال‌های گذشته از هشتم اسفندماه کار را آغاز کردیم و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: حدود ۱۸۰ نفر از رؤسای شعب به مجموعه گشت‌های مشترک اضافه شدند و تعداد کل گشت‌ها در هر روز حدود ۵۰۰ واحد گشتی بوده که حدود ۱۰۰ واحد در تهران و مابقی در سایر استان‌ها انجام وظیفه می‌کردند. سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه حدود ۱۷ هزار و ۲۳۵ اکیپ گشت در طول مدت اجرای طرح تا امروز اعزام شدند گفت: حدود ۱۱۸ هزار و ۳۰۳ مورد بازرسی داشتند و تعداد واحد‌های دارای تخلف ۳۰ هزار و ۶۴۹ واحد بودند.

اسفنانی اظهار کرد: حدود ۱۷ هزار و ۹۵۰ فقره پرونده تشکیل شده که چهار هزار و ۳۰۹ فقره نصب بنر و پلمب واحد متخلف انجام شده است.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در بحث اجرای احکام مجموع پرونده‌های وارده ۱۳ هزار و ۲۰۶ پرونده وارده داشتیم و بیش از ۹ هزار پرونده حکم اجرا شده و مبلغ ریالی اخذ شده حدود یکصد میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: حدود ۱۲۰ فقره پرونده در خصوص لاستیک خودرو تشکیل شده که معمولاً گران‌فروشی و احتکار بوده است و در خصوص کشف ۵۲ هزار حلقه لاستیک خودرو در یک انبار که مطابق قانون حکم صادر و دستور عرضه لاستیک به بازار داده شد که بین مصرف‌کنندگان توزیع شد.

اسفنانی در خصوص تخلف خودروسازان گفت: تخلف خودروسازان عمدتاً گران‌فروشی، کم، فروشی و گاهاً تقلب است که رسیدگی و صدور حکم می‌شود.

وی در خصوص تخلف برخی از واحد‌های صنفی در میادین میوه و تره بار گفت: بازار‌های میوه و تره بار داخل شهر مکلف بودند که کالایی را که به مردم عرضه می‌کنند، کالای درجه یک باشد؛ اما مشاهده شد برخی از غرفه‌ها کالای مرغوب را در انبار نگه می‌داشتند و کالای درجه دوم و سوم را عرضه می‌کردند که مکلف شدند کالایی که می‌فروشند بهترین نوع کالا باشد. مهم‌ترین مطلب اصلاح این رویه بود و اجازه ندادند کالای نامرغوب به مردم عرضه شود.

وی اظهار کرد: در بحث قیمت‌گذاری بلیت هواپیمایی یک مشکلی وجود دارد که امیدواریم مجلس شورای اسلامی آن را در قالب یک قانون مصوب کند تا این سردرگمی در بحث قیمت‌گذاری بلیت هواپیما را شاهد نباشیم.

اسفنانی اظهار کرد: آزادسازی قیمت بدان معنا نیست که قیمت بلیت هواپیما هیچ سقفی نداشته باشد و این مقررات حتی در دنیا نیز اعلام شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: در خصوص تخلف فروش بلیط هواپیما ۳۹ پرونده تشکیل شد که هفت شرکت محکوم شدند و از این هفت شرکت، سه شرکت هواپیمایی و چهار مورد شرکت عرضه بلیت هواپیما بودند که از ۱۰ تا ۳۰ میلیارد تومان میزان جرایم آن‌ها بوده است که به‌محض قطعی شدن رأی اعلام خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.