صفحه اصلی / اجتماعی / کمک وزارت صمت برای توسعه و نوسازی ناوگان شهری/ واگذاری موتورسیکلت برقی از اواسط اردیبهشت‌
کمک وزارت صمت برای توسعه و نوسازی ناوگان شهری/ واگذاری موتورسیکلت برقی از اواسط اردیبهشت‌

کمک وزارت صمت برای توسعه و نوسازی ناوگان شهری/ واگذاری موتورسیکلت برقی از اواسط اردیبهشت‌

کسب و کار نیوز- تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت صمت و شهرداری تهران به‌منظور توسعه و نوسازی ناوگان درون شهری پایتخت امضا شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مراسم امضای تفاهمنامه «سید رضا فاطمی امین» وزیر صمت با «علیرضا زاکانی» شهردار تهران، صبح امروز چهارشنبه ۱۶ فروردین‌ماه در محل وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. در ابتدای این مراسم، «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از ضرورت‌های شهر تهران است، گفت: در زمینه توسعه و نوسازی ناوگان کامیون، کامیونت و اتوبوس، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۱ هزار و سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۴ هزار عدد تولید شد و امسال هم قرار است این تعداد به ۵۰ هزار عدد برسد که بیانگر رشد خوب در این حوزه است.

وی تاکید کرد: وظیفه وزارت صمت است که در حوزه توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون‌شهری همکاری‌های لازم را انجام دهد تا این اتفاق به بهترین شکل رقم بخورد.

برنامه‌ریزی برای مدل کسب و کار تولید موتورسیکلت برقی انجام شد

وزیر صمت با تاکید بر حمایت و کمک این وزارتخانه در این حوزه تصریح کرد: وزارت صمت از یک‌سو با تولیدکنندگان همکاری می‌کند تا به تعهداتشان عمل کرده و از سوی دیگر در صورت تاخیر، با ابرازهای موجود، آنها را کنترل خواهیم کرد تا موضوع با سرعت و قوت بالایی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تولید و استفاده از موتورسیکلت برقی به دلیل عدم آلودگی صوتی و آلودگی هوا کار ویژه‌ای محسوب می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی لازم برای سازوکارهای فنی، مالی و مدل کسب و کار تولید موتورسیکلت برقی صورت گرفته است.

فاطمی امین خاطرنشان کرد: نوسازی و توسعه تاکسی، اتوبوس و… به تدریج برای مردم ملموس می‌شود، اما تولید، نوسازی و توسعه موتورسیکلت برقی، خبر خوبی برای شهروندان تهران خواهد بود.

کمک وزارت صمت برای توسعه و نوسازی ناوگان شهری/ واگذاری موتورسیکلت برقی از اواسط اردیبهشت‌

زاکانی: امسال را، سال تجدید حیات برای حمل و نقل عمومی شهر تهران قرار دهیم

در ادامه این نشست، «علیرضا زاکانی» شهرداری تهران با اشاره به اهمیت نوسازی در حمل و نقل عمومی شهری، گفت: در حال حاضر، ۷۵ درصد حمل و نقل شهری با ماشین شخصی صورت می‌گیرد و بهره‌مندی از حمل و نقل عمومی در ۲۵ درصد و با وضع نامناسب انجام می‌شود، زیرا عمده ناوگان فرسوده است.

وی ادامه داد: برای ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل عمومی، اگر نیاز به ۱۱ هزار اتوبوس باشد، اتوبوس‌های فعال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بوده که بیانگر فاصله معناداری با ارائه خدمت به شکل واقعی و درست آن است.

زاکانی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است بحث نوسازی جدی و گسترده وسائل حمل و نقل عمومی انجام و از طریق اصلاح نرم در خصوص افزایش خطوط، تغییر چارچوب‌های حمل و نقل در خطوط، خدمت متفاوت و افزایش میزان ناوگان اقدام شود.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ را سال تجدید حیات برای حمل و نقل عمومی شهر تهران قرار داده‌ایم، افزود: توجه شورای شهر ششم و شهرداری به موضوع حمل و نقل، افقی را برای شهر باز می‌کند تا ۴۵ درصد بودجه شهر تهران در این زمینه در نظر گرفته شود.

شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه توسعه و تجهیز ناوگان اتوبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت، هم هدف شهرداری حرکت به سمت موجودیت پاک و غیرآلاینده است، تصریح کرد: امیدواریم در این حوزه‌ها با عنایت وزیر صمت و همکاران این وزارتخانه، کار را به بهترین شکل پیش ببریم. مطمئناً این همکاری‌ها میان شهرداری و وزارت صمت، یک بازخورد مناسب برای شهروندان عزیز تهران و الگوی جدید تفاهم‌نامه بین دستگاه‌ها خواهد بود.

شهرداری تهران توجه ویژه‌ای به بحث داخلی‌سازی داشته است

«منوچهر منطقی» معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت نیز در این نشست گفت: از حدود ۶ ماه قبل که بحث توسعه ناوگان شهری در شهر تهران مطرح شد، شهرداری تهران توجه ویژه‌ای به بحث داخلی‌سازی داشت و از این‌رو از مجموعه‌های سایپا و ایران‌خودرو دیزل،زامیاد بازدید و مذاکراتی صورت گرفت که در نهایت منجر به تفاهم نامه امروز شده است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های مهم این تفاهم‌نامه نوسازی و توسعه موتورسیکلت‌های برقی در تهران است، ادامه داد: قرار است یک کمیته کاری با مسئولیت معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، فازهای همکاری این تفاهم‌نامه را مرحله به مرحله اجرایی کنند.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت با اشاره به اینکه نخستین موضوع این توافق‌نامه که اجرایی می‌شود، بحث موتورسیکلت‌های برقی، اضافه کرد: زیرساخت‌ها و مسائل اقتصادی مرتبط با ساخت و توسعه موتورسیکلت‌های برقی انجام شده و تا اواسط اردیبهشت‌ماه به‌صورت رسمی شروع می‌شود.

منطقی در ادامه بحث توجه ویژه به مترو را مطرح و ادامه داد: قطار شهری با همکاری شهرداری توسعه داده شده و تعداد ۱۰۵ عدد از آن در حال تولید است. درشرایط فعلی، بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های مترو درحال آماده شدن است و در حوزه توسعه و نوسازی واگن‌های آن هم می‌توان اقدامات ارزنده‌ای را انجام داد که این نویدی برای نوسازی ناوگان درون شهری و ریلی خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.