صفحه اصلی / اسلایدر / ۸ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
۸ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال امسال احیا می‌شود

۸ هزار واحد تعطیل و نیمه فعال امسال احیا می‌شود

کسب و کار نیوز- نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: در سال گذشته بیش از ۴۲۰۰ واحد راکد و نیمه فعال احیا شد که در سال جاری این تعداد به ۸ هزار واحد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور امیرحسین مدنی معاون این سازمان با اشاره به شعار سال مبنی بر رشد تولید و اشاره رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزی به احیای چند هزار واحد تعطیل و نیمه فعال گفت: برنامه ما برای سال جدید احیای ۸ هزار واحد دیگر است که مجموعا در ۲ سال بتوانیم حدود ۱۲ هزار واحد را احیا کنیم.

وی افزود: این احیاها در شرکت های دانش بنیان، صنعتی و تولیدی، کشاورزی، خدماتی و معدنی توسط دستگاههای مختلف مثل صندوق کارآفرینی امید، شرکت شهرکهای صنعتی وزارت صمت، بنیاد برکت، بسیج، صندوقهای سرمایه گذاری خصوصی و بخش خصوصی با حمایت نهضت احیای واحدهای اقتصادی صورت خواهد گرفت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه یکی از سیاست‌هایی که دولت سیزدهم دنبال می‌کند بحث سرمایه گذاری در بخش صنعت و اقتصاد است، افزود: یکی از راهکارهای اصلی برای این منظور، احیای واحدهاو سرمایه‌های غیر فعال و نیمه فعال در بخش‌های مختلف کشور است.
مدنی اضافه کرد: در کشور تعداد بسیار بالایی از واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل وجود دارد که بخشی از آن‌ها با سرمایه‌های اندکی احیا می‌شد. بنابراین گزارش در سال گذشته بیش از ۴۲۰۰ واحد تعطیل و نیمه فعال احیا شد که از این طریق برای حدود ۱۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی شد و حدود ۸۰ هزار میلیاردتومان سرمایه نیز احیا شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.