چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / ۲۸۱ مجوز کسب و کار به صورت بر خط صادر شد
۲۸۱ مجوز کسب و کار به صورت بر خط صادر شد

۲۸۱ مجوز کسب و کار به صورت بر خط صادر شد

کسب و کار نیوز- رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار، با اشاره به درخواست از قوه قضاییه برای انتصاب یک بازپرس ویژه در شهرستانها برای ضمانت اجرای ضوابط صدور مجوزها گفت: ۲۸۱ مجوز کسب و کار به صورت بر خط صادر شد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، امیر سیاح رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد  با اشاره به اینکه، پروژه تسهیل صدور مجوز‌ها سه مرحله دارد، گفت: در گام اول اینکه شرایط صدور همه مجوز‌ها تصویب شد و در درگاه ملی مجوز‌ها اعلام شد تا کسی نتواند شرط اضافی بگذارد، این کار تقریباً ۹۹ درصد آن انجام شده یعنی برای ۴۲۰۰ مجوزی که در کشور شناسایی شده فقط ۱۰ مجوز مانده که شرایط را ندارند، گام دوم این بود که حالا که اعلام شده متقاضی الکترونیک درخواست و الکترونیک برایش صادر شود بدون حضور و بدون کاغذ صورت گیرد، این کار برای ۹۷ درصد مجوز‌ها اتصال انجام شده که فقط ۱۲۰ مجوز مانده که متصل نیستند.

چه تعداد مجوز به صورت روزانه از زمانی که سامانه راه اندازی شده به صورت برخط صادر شده است؟

سیاح گفت : اگر در درگاه ملی مجوزها، در قسمت مجوز آی آر بروید به طور لحظه‌ای اعلام میکند که تا این لحظه چند مجوز صادر شده است، اخیرا ۲۸۱ هزار مجوز صادر شده که اگر بروز کنیم این عدد بیشتر هم می‌شود، چون برخط است. درست است که ۹۷ درصد مجوز‌ها اتصال پیدا کردند، اما یک مشکلی که وجود دارد اینکه در شهرستان‌ها متاسفانه خیلی به این قانون توجه نمی‌کنند و در‌های پشتشان به اصطلاح باز است، می‌گویند درگاه ملی مجوز‌ها است برای خودش خوب است، اما مجوز می‌خواهی باید بیایید اگر خوشمان آمد مجوز می‌دهیم.

وی افزود: ما از همه وزرا و روسای دستگاه‌های اجرایی خواهش کردیم که بروند و بدنه اجرایی خودشان به خصوص شهرستان را توجیه کنند و حق ندارند کسی را حضوری فرا بخوانند و حق ندارند شرطی مازاد بر آن چه که مصوب اعلام شده را از مردم بخواهند، از قوه قضاییه هم خواهش کردیم مثل تهران که یک بازپرس ویژه گذاشته اند در هر استان یک بازپرس ویژه بگذارند تا در شهرستان‌ها هم مدیر کل یا خدای نکرده در استانداری کسی که به قانون توجه نمی‌کند احضار و مجبور به تمکین قانون شود.
کدام دستگاه‌ها یا مراکز هنوز به سامانه صدور مجوز‌ها متصل نشده اند؟

رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار گفت: برخی دستگاه‌هاا متصل نشده اند، هنوز بعضی از  قسمتها در وزارت جهاد مانند شیلات متصل نشده اند و متاسفانه قوه قضاییه هم هیچ کدامش متصل نشده اند. البته شهرداری‌ها متصل شده اند، اما شهرداری‌ها جزو کسانی هستند که در پشت آن باز است یعنی می‌گویند متصل شده، ولی باید حضوری بیایند.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.