صفحه اصلی / اسلایدر / هشدار گمرک درباره اعمال مالیات ارزش افزوده ۹ درصدی بر کالاهای اساسی
هشدار گمرک درباره اعمال مالیات ارزش افزوده ۹ درصدی بر کالاهای اساسی

هشدار گمرک درباره اعمال مالیات ارزش افزوده ۹ درصدی بر کالاهای اساسی

کسب و کار نیوز- براساس بخشنامه گمرک مبنی اجرای ردیف‌های درآمدی سال ۱۴۰۱ تا ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، ۹ درصد مالیات ارزش افزوده بر کالاهای اساسی اعمال خواهد شد که منجر به افزایش قیمت این کالاها خواهد شد و دفتر واردات گمرک نیز در این خصوص هشدار داده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، در تاریخ ۲۹ اسفندماه اعلام شد که با توجه به بخشنامه واردات گمرک ایران به دفاتر گمرکات اجرایی در سراسر کشور، تا ابلاغ قانون بودجه و قانون مقررات صادرات و واردات ۱۴۰۲ دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها و ردیف‌های درآمدی سال ۱۴۰۱ اجرا خواهد شد.

شاید یکی از مهم‌ترین نکات در این بخشنامه اعمال ۹ درصد مالیات ارزش افزوده بر روی کالاهای اساسی از جمله گندم ، برنج ، دانه های روغنی ، حبوبات شامل عدس ، نخود و لوبیا و ماش و قند و شکر و گوشت مرغ و گوشت قرمز و چای است. این موضوع می‌توان در نهایت منجر به افزایش قیمت این کالاهای مهم که نقش عمده‌ای در معیشت مردم دارند شود.

متن کامل این بخشنامه که در رسانه‌ها منتشر شده به شرح زیر است:

کالاهای اساسی , واردات ,

کالاهای اساسی , واردات ,

کالاهای اساسی , واردات ,

کالاهای اساسی , واردات ,

این مسئله در مکاتبه دفتر واردات گمرک ایران به معاونت فنی گمرک مورد تاکید قرار گرفته و هشدارهای لازم در خصوص افزایش قیمت کالاهای اساسی داده شده است.

کالاهای اساسی , واردات ,

با توجه به این هشدار که از سوی دفتر واردات گمرک نیز اعلام شده است باید دید که دولت اقدامی در این خصوص انجام خواهد داد یا خیر. در سال گذشته و در هنگام اجرای سیاست حذف ارز ترجیحی نیز شاهد تغییرات مربوط به نرخ مالیات و حقوق گمرکی کالاهای اساسی وارداتی برای کاهش اثر تورمی حذف ارز ترجیحی بودیم و بهتر است پیش از آنکه این بخشنامه تاثیری در قیمت کالاهای اساسی مردم داشته باشد دولت فورا اقدامی در خصوص آن انجام دهد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.