صفحه اصلی / اسلایدر / ۱۷۱۴ واحد تولیدی در سال گذشته احیا شد
۱۷۱۴ واحد تولیدی در سال گذشته احیا شد

۱۷۱۴ واحد تولیدی در سال گذشته احیا شد

کسب و کار نیوز- مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: خوشبختانه در سال گذشته بیش از هزار و ۷۱۴ واحد تولیدی که تعطیل بودند به چرخه تولید برگشتند و اشتغال ایجاد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اشتغال دانش بنیان در سال گذشته اظهار کرد: ما برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بسته عملیاتی و منسجمی را تدوین کرده و مشوق‌ها و مزیت‌هایی را برای واگذاری زمین به چنین شرکت‌هایی در نظر گرفتیم.

وی افزود: در سال گذشته به بیش از صد شرکت دانش بنیان، زمین واگذار کردیم و از بیش از ۳۷۸ نیاز فناورانه این شرکت‌ها که قبلاً از خارج کشور برآورده می‌شد ۱۰۷ نیاز را در داخل کشور برطرف کردیم. معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه ارتباط خوبی بین شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های بزرگ برقرار شده گفت: ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در سال گذشته به شرکت‌های دانش بنیان اضافه شدند.

وی ادامه داد: ما با معاونت فناوری وزارت علوم توافق کردیم که پردیس‌های دانش بنیانی را در شهرک‌های صنعتی ایجاد کنیم تا شرکت‌ها بتوانند از مزایای پارکها استفاده کنند.

رسولیان خاطرنشان کرد: ما سال گذشته بالغ بر ۳۰ رویداد فناورانه برگزار کردیم و در سال جدید نیز امیدواریم بخش‌های دیگری از فرمایشات مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به احیای واحدهای راکد تولیدی در کشور گفت: خوشبختانه در سال گذشته بیش از هزار و ۷۱۴ واحد تولیدی که تعطیل بودند به چرخه تولید برگشتند و اشتغال ایجاد شد.

وی انتخاب شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری را هوشمندانه خواند و افزود: ما باید تورم را کنترل کرده و تولید را افزایش دهیم چراکه این دو تأثیرات جدی بر یکدیگر می‌گذارند.

رسولیان تأمین زیرساخت‌های صنعتی و حمایت از صنایع کوچک را از الزامات رشد تولید عنوان کرد و گفت: حمایت از صنایع کوچک و تأمین منابع مالی آن‌ها و مشارکت دادن بخش خصوصی از اهداف ماست.

وی با بیان اینکه واگذاری امور به بخش خصوصی از سیاست‌های وزارت صمت است بیان کرد: احیای واحدهای راکد آسان تر از حمایت مالی از واحدهاست و لذا ما سعی داریم که بنگاه‌های پیشران را به واحدهای راکد اتصال دهیم.

معاون وزیر صمت از تهیه بسته‌های سرمایه گذاری برای مشارکت بخش خصوصی خبرداد و گفت: ما برای بنگاه‌های کوچک کارگاه ایجاد می‌کنیم و در حال شناسایی بنگاه‌ها با محصولات رقابتی هستیم.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.