صفحه اصلی / اسلایدر / مصرف بنزین به رقم ۹۹ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر رسید
مصرف بنزین به رقم ۹۹ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر رسید

مصرف بنزین به رقم ۹۹ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر رسید

کسب و کار نیوز- بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: مصرف بنزین در ۲۴ ساعته گذشته به رقم ۹۹ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر رسیده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۱.۳ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآروده‌های نفتی در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت: هم اکنون تولید از ۱۰ پالایشگاه ۱۱۲ تا ۱۱۵ میلیون لیتر است.

وی با اشاره به رشد مصرف تصاعدی ۲۰ درصدی است نسبت به پارسال ادامه داد: در دو روز ابتدایی سال شاهد رشد ۱۱.۳ درصدی نسبت به نوروز سال گذشته هستیم. سالاری گفت: هم اکنون ۲۹ میلیون خودرو در چرخه حمل و نقل است و باید برای ایام گذر نوروز و تابستان مصرف بنزین را مدیریت کرد چرا که در آینده، روند رشد مصرف با روند افزایش خودرو در کشور باعث ناترازی مصرف سوخت در کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآروده‌های نفتی با اشاره به افزایش ۱۱ تا ۴۶ درصدی مصرف بنزین در کشور ادامه داد: زاهدان با ۴۶ درصد، کردستان و قم ۳۰ درصد و فارس با ۲۵ درصد افزایش مصرف بنزین در ایام نوروز را ثبت کرده اند.

سالاری در پایان خاطر نشان کرد: ورود هر ۱ میلیون خودرو به چرخه حمل و نقل معادل ۱ میلیارد مصرف سوخت است یعنی یک پالایشگاه ۱۵۰ بشکه‌ای و این درحالی است که ساخت یک پالایشگاه ۴ سال به طول می‌انجامد. پس مردم با مدیریت در مصرف سوخت می‌توانند در توزیع پایدار سوخت به کشور کمک کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.